Skärpning Lisbeth

I går var första dagen på länge som jag kunde äta utan att magen vände sig ut och in
Gissa om jag frossade på allt som kom i min väg
Kan mat verkligen smaka så gott
 
Det var precis som jag inte trodde att det var sant så jag stannade lite i steget
Tröttheten är kvar men kan man äta så borde det ju vara så att en vändning är på väg
Man ska aldrig ropa hej för tidigt men jag gläds åt de små tecknen
För att inte bli kvar i soffan slet jag bort och ner det som påminde om vinter ur sovrummet
En gladare gardin åkte upp
 
 
Med byte av gardin kommer behovet av att förändra annat i rummet
Jag har bestämt mig för att ta en tur på stan idag och då menar jag bestämt mig
Mitt i sjukdomstiden svajar min Bipolära sjukdom
När den svajar är det inte alls säkert  att jag känner för det om någon timme
Det kan vända på en femkrona
 
I går kväll hade vi bestämt oss för att titta på Butlern
 
 
Det var jag som hade hyrt den och den ska lämnas tillbaks idag så det brann i knutarna
Vad hände?
Efter 45 minuter var jag inte intresserad längre
Rastlösheten tog över
Skam den som ger sig
När jag bloggat klart ska jag sätta mig och titta på resten
Det jag hann se var sevärt så nog vill jag avsluta filmen
 
 
#1 - - Annika:

Kan förstå att det inte är lätt att planera nåt då allt kan ta en sån plötslig vändning. Hoppas att du kommer iväg på stan i morrn och att du orkade se slutet på filmen.
Hej svejs och ha nu en så bra helg som det bara går.

#2 - - Med Lenas egna ord:

Långt svar försvann nu, tyvärr!
Jag skrev nåt om att du ska njuta av vädret så länge det varar, vi har mars kvar. I min trädgård spirar det och jag skulle vilja rensa bort gammalt nu, men törs inte än. Dessutom vill inte ryggen ...
Såg att du också svänger fort i det bipolära. Jag kan svänga 2-3 gånger/dag, svårt för omgivningen att hänga med. En läkare som jag varken sett eller talat med tog bort min medicin, jag ska klara mig på benzo. Funkar inte alls, men jag kommer ingen vart. Den s k KBT:n ger inget alls, vi sitter bara och pratar om bagateller.
Jag har lämnat in en anmälan om vårdskada till IVO, men hyser inga förhoppningar.
Just nu sitter du och tittar på filmen, tala om vad du tyckte, har funderat på att låna den.
Hoppas att det braa måendet håller i sig nu!
Kram
p.s. fina gardiner!

#3 - - Med Lenas egna ord:

Hej och åter ber jag om ursäkt, jag är så dålig på att kommentera. Men jag följer allt du skriver.
Nu hoppas jag, som du, att sjukdomen vänder till det bättre för dig. Passa på att ta tillvara de vackra dagarna, mars kan vara grinig!
Här spirar det i rabatterna, idag såg jag att Löjtnatshjärtat är på väg, tulpanbladen är val ca 5-6 cm höga och jag skymtar en liten knopp i Gullvivan. Jag är så sugen på att rensa bort gammalt, men törs inte än. Inte heller ryggen är med på noterna.
Såg att du svänger fort i det bipolära, så gör också jag. Kan bli 2-3 olika faser på en dag. Det är svårt för omgivningen att hänga med. Tyvärr tog en läkare jag varken sett eller talat med bort min medicin, jag ska klara mig på Iktorevil (benzo), det funkar inte

#4 - - Med Lenas egna ord:

Jaha, nu kom båda kommentarerna med. Snopet! Ursäkta!