Ett år klokare

Blir man klokare så länge man lever?
I går firade jag min födelsedag och tanken kom  att jag skulle göra en återblick i min blogg
Hur var det då med livet?
 
Så klart kan man samla klokhet bara man vill och har lust
Det blir aldrig fullt i hjärnan
Min lust har ökat när det gäller att ta en pensel i handen och skapa de tsom jag känner just då
Min klokhet har också ökat när det gäller mig själv
Jag behöver inte finnas för alla hela tiden
På köpet har jag fått en Bipolär sjukdom som håller sig på mattan
 
En tanke som slog mig var att för ett år sedan var jag på väg tillbaks till arbetslivet
Jag träffade Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan och planerade att börja arbetsträna i september
Precis då slog det till
En förkylning med öroninflammation ville inte ge sig och sedan var det igång
Kroppen vill inte och jag kommer aldrig mer att tänka tanken på att arbeta
Konstigt nog känns det bra
Jag har satt en stort punkt i livet
 
Nu ska jag leva mitt liv utifrån dagsformen
Jag ska måla och jag ska återbruka
I helgen har jag tagit reda på en gammal låda som jag piffat upp med en skylt
På skylten står det lycka
Jag tränar på att känna lycka i det lilla
 
 
Nu är det bara att fylla både lådan och livet med lycka
 
När jag tittade på inlägget från min födelsedag förra året kom jag in på det populära ämnet väder
Så här såg det ut för ett år sedan
 
 
 
Så här ser det ut idag
 
 
Krokusen och tussilagon blommar för fullt
 
Hur mår jag då?
Något sjukhusbesök har det inte blivit
Jag har fått det man kallar en akutremiss till ultraljud
Om något är akut så tar det 16 dagar
Jag har pratat med dem men i och med att jag har en tid så är det ingen ide att åka in på akuten
Det blir till att vänta snällt och lita på sin doktor
Det finns det som har det värre och att ha ont och känna oro är inte prioriterat
Jag sover 10 timmar om natten
Ändå orkar jag bara var vaken 4 timmar i taget på dagen
För två veckor sedan var jag beredd att ge upp men nu har hjälpmotorn fått mig att bestämma mig för att ge det hela en chans
Jag ser fram mot sommaren och SKA ha en lika bra sådan som jag hade förra året
#1 - - yvonne:

Jag tycker att du har kämpat på bra! Tycker att du är värd allt beröm!!!Nu kan vi njuta för fullt av alla olika blommor! Kram!

#2 - - Karin:

Gratulerar i efterskott!
Njut av vårblommorna, och din fina Lycko-låda!
Kramar Karin

#3 - - mickis:

Vilken FIN lyckolåda :-)

Vad härligt att ni har vår nu istället för vinter som ifjol vid samma tid :-)

Man måste försöka se ljusglimtarna även när det är väldigt mörkt... kan man lyfta fram ljusglimtarna så tror jag de blir fler som ringar på vattnet & tillslut så är det ganska många... Man måste njuta av det som är bra & försöka att inte sörja det som inte är lika bra....

'stor kram* ❤❤❤❤

#4 - - TantGlad:

Jättefin lyckolåda och kloka ord du skriver om livet.
Possitiv är du trots allt, och det är bra.
Nu och då är spännande.
Ha nu en riktigt skön dag.
Kram från mig till dig.

#5 - - Birgitta:

Grattis på födelsedagen lite så där i efterskott. Hoppas den var trevlig och att du blev rejält uppvaktad.
Jo, det blev en tidig vår i år. Igår var det sommarvarmt. Imorse svinkallt. Kroppen hänger inte alls med i svängarna.
Sköt om dig och använd din lycka-låda.
Kram

#6 - - Polär Marielle:

Vilket fint inlägg som samlar ihop ditt år så man känner det i hjärtat.
Hoppas också att din sommar blir bra.
Vilken fin låda du har gjort. Jag tycker också om att göra såna saker men just nu är det stiltje.
Många kramar från Marielle.
Och ett jättestort grattis förstås!

#7 - - Annika:

Grattis lite i efterskott. Du är så klok Lisbeth. Verkar aldrig vara bitter över din situation. En stor styrke kram till dig.

#8 - - Bosse Lidén:

Du får aldrig ge upp. Aldrig någonsin. Jag tycker det är bra att du accepterat läget, när det gäller arbetslivet. Försök fånga ljusglimtarna i din egen takt. Så får vi hoppas att du får en ärlig chans. Du verkar vara duktig på det. Grattis i efterskott. Vilken skillnad på väder jämfört med förra året. Kram Bosse