Hjälp jag somnar

Hur kan man bli så trött?
Spelar ingen roll om jag står, går eller ligger sömnen går inte att hålla mot
Måste jag hålla mig vaken så brygger jag kaffe och stjälper i mig då förlängs vakentiden med en timme

Så mycket vaken som jag var förra veckan har jag inte varit sedan september
Jag kom på att om jag struntar i att sitta ner och håller ett högt tempo så hinner inte sömnen med
Det är inte det lättaste att låta bli att sitta när mesta tiden skulle tillbringas vid en stationär dator men se det gick bra
Inte för att jag har ett ståarbetsbord men jag pallade upp tangentbordet på ett gäng heminredningsböcker
 
Uppdraget var att skriva klart omprövningsansökan åt Cecilia
Det är en härlig känsla när man känner att man gjort något riktigt bra
Går inte den här överklagan igenom gör ingen det
 
Mellan varven sökte jag bilar på Blocket
Vår lilla röda bil var inget att kosta på så vi behövde en ny till och från bil
De enda gångerna vi använder bilen är när vi gör våra utflykter runt Sundsvall
Sambon cyklar och jag åker buss för det mesta
Ska vi längre sträckor så hyr vi bil
Vi har konstaterat att ekonomiskt är det bäst så för oss
På torsdagen var jag på väg att ge upp
Det var svårt att få tag i en bil inom den budget vi satt upp
Helt plötsligt så fanns den där klockan 19.40 på fredagskvällen
Den hade legat ute i 20 minuter så nu var det bråttom
Dagen efter åkte sambon upp till Övik och köpte den
Härlig känsla att få så mycket bil för pengarna
 
Tisdagen var så dags för Gastroskopi
Första gången gick det lätt som bara den
Den här gången var det inte lika roligt
Det tog tid för det behövdes två läkare som tittade
Vet ni vad? Magsåret har läkt
Fortfarande syns cellförändringar men eftersom såret läkt så utgår man från att det är ofarligt
Jag kommer kallas på kontroll längre fram
Mindre roligt var att sänkan var alldeles för hög
Jag pratade med min medicinläkare dagen efter
Det är något som spökar vad vet man inte men troligtvis är det levern
Vi pratade mediciner och jag erbjöds att lägga till ytterligare en medicin
Det blev nej tack eftersom man blir så sjuk av den.
Jag väntar till jag måste
Tätare provtagning och om det inte vänder ska man göra en ny vårdplan
Jag har bestämt att det ska vända
Nu ska det gå rakt fram precis som det gör när man går över bron i vårt fina delta
 
 
 
I går skulle jag varit i Stockholm men insåg att jag aldrig skulle orka
Cecilia och mitt barnbarn Caitlin från England har varit där en vecka och roat sig
Jag ville så gärna träffa henne
Nu får jag vänta till mitten av juli
 
I dag blev det småshopping och en koll av vad som finns bland walkingskor
Jag behövde nya walkingskor
Eftersom Caitlin bor i Nottingham har vi gjort en del resor dit
Allt som vi behövde i skor och klädväg köpte vi när vi var där
Sedan jag fick problem med lever är det långt mellan gångerna men då finns ju nätet
Den här affären är helt suverän
Det är en outletkedja som även har nätbutik
Titta in på SportsDirect.com så får ni se
 
i morgon blir det finfrämmande igen
Livia och Agust dyker upp
I morgon ska sambon baka pizza med ungarna
Det blir en promenad till affären där de ska få designa sin egen pizza
Hoppas man får smaka
 
Inom mig känns det lugnt och fint och jag älskar verkligen livet
Jag har lovat mig själv att ta det lugnare nästa vecka
Bara så skön känsla att jag vet att jag trots allt kan pressa mig själv om det behövs
 
 
 
 
 
#1 - - Polär Marielle:

Hej <3
Läser ikapp lite och önskar verkligen att du får alla sjukdomar att vända till det bättre. Skönt alla fall att magsåret har läkt.
Jättetråkigt också med döden och begravningen.
Många kramar från Marielle.

#2 - - mickis:

Förstår att det är kämpigt att vara så trött... Det är i tur att man får lov att lägga sig en stund när man behöver det... Jag gillar ju inte kaffe men jag kan ta en koffeintablett när jag dippar ibland :-)

Vad skönt att du fått klar denna överklagan... Nu håller jag tummarna att den går igenom & dottern får sin ersättning :-)

Kan förstå att det kändes tråkigt att inte kunna åka till Sthlm & träffa Catlin... Men snart är hon tbx i Sverige igen & då har du förhoppningsvis mer ork :-)

Skönt att magsåret läkt. Har man tagit prover på cellförändringarna? Skönt att läkarna tror att de inte är allvarliga förändringar :-)

Grattis till den nya bilen!

Nu håller jag tummarna att du får må bättre & bättre & så sakteliga bli piggare.. Kanske är det denna sänka/inflammation som gör dig extra trött.. Får hoppas det går tillbaka av sig själv...

Styrkekramar ❤

#3 - - Gunilla:

när tröttheten slår till är det jobbigt, jag har säkert inte drabbats som du, men vissa mornar tror jag det är stört omöjligt att kliva ur sängen.. !

Hoppas krafterna återkommer ! kram