Vad en förändring kan göra

Ibland ska man ha tur
Länge har jag funderat på hur jag ska kunna få till en förändring i vardagsrummet
Tankarna och jag har länge gått runt i rummet och funderat
Efter ena väggen är det två riktigt stora fönster som är härliga för ljusinsläppet men begränsar möbleringen
Tv möbeln har hängt med sedan tjock tv tiden
Inget fel på den men den började kännas omodern
Det var dags att släppa in 2015
 
Jag visste vad jag ville ha
Jag såg den framför mig men den fanns inte i affärerna
De var då den dök upp på en säljsida på Facebook
Den som sålde hade ångrat sitt inköp och tappat kvittot
När vi kom dit visade det sig att säljaren bodde tre trappar upp och inte kunde hjälpa till att bära
 
En syn för gudar när jag och Janne skulle ha ner den
Vi provade med mig som stöd framför i lutande trappa
Tårarna kom för jag var rädd att inte klara tyngden och trycket
Vi provade med mig bakom och tårarna kom för det var så in i helskotta tungt
Men vet ni?
Jag gjorde det på ren tjurighet och vilja
Hade det inte varit just den möbeln som jag verkligen vill ha hade jag lämnat den där i trappen
Nu står den på plats och jag har lite svårt att vänja mig
 
Ändå svårare är det med advets/julpyntet
 
 
Jag är traditionell när det gäller julen
Vill att det ska se likadant ut
Vart skulle nu den ljusstaken och den tomten stå?
De har alltid stått på den gamla tvmöbeln
Det böjar sakta sätta sig att nu måste jag ändra
Jag trodde inte att jag var så fast i tankarna
Som belöning för vårt slit blev det glöggpremiär
Troligen kommer jag att flytta om ett X antal gånger till innan jag är nöjd
Tänk vad en tv möbel kan ställa till det
 
Hälsoläget har ju inte varit det bästa sista tiden så en viss besvikelse kände jag inför dagen 16 år
I går skulle Janne och jag fira att det var 16 år sedan vi träffdes
Vi hade stora planer som vi fick lägga på is
Jag orkade helt enkelt inte att ta mig ut från hemmet
Det blev istället fredagsmys med hämtpizza
God vad den och vi satt länge och bara njöt av att ha varandra
 
 
Nu har vi mycket till godo
En bröllopsresa som inte blivit av, en 16-årsdag och en kommande 60-års dag som jag ska fira i början av nästa år
Vi hade sen länge bestämt att vi skulle åka till Rom under våren men vi avvaktar och ser hur jag mår
Världen finns ju kvar och väntar på oss
 
På måndag ska jag på gastroskopi och förhoppningsvis få besked om vad som gör så ont i magen
Jag längtar till en enda dag då jag vaknar och känner att den här dagen kommer att bli riktigt bra
 
 
 
 
 
#1 - - Annika:

Hej Lisbeth. Sååå länge sedan jag tittade in hos dig så nu har jag lite att läsa minsann. Ser att du har lite funderingar ibland om du ska ha din blogg kvar. Jag känner igen de där tankarna. Men det är svårt att sluta så jag fortsätter även om det blir lite glesare mellan inläggen.
Ha det så bra du bara kan och hoppas att allt gick bra i går.
Kramen

#2 - - Korpunge:

Vilken tur att ni fick ner möbeln men hade det inte gått skulle jag inte ha dragit mig för att ringa på hos någon och frågat om lite hjälp fast det kanske är lätt för mig att säga som sitter här framför skärmen och läser ;)
Hur gick det med gastroskopin? Hoppas allt har gått bra.
Kramen