Det är mycket nu

Kan inte låta bli att börja bloggen med dagens rubriker för kommande väder
Av med mössan och sockorna - Värmen är här för att stanna
Efter Rysskylan kommer tropikluften
Härligt tänkte jag dags att leta fram baddräkten
Så var det inte
Tydligen får man kalla plusgrader för tropikvärme
Jag blev inte så ledsen för jag älskar ju vintern
 
Sakta men säkert tar jag stegen tillbaks till det som var min vardag
Ju längre jag har smärta i kroppen ju lättare har jag att hantera den
Den blir en del av min vardag
Jag börjar se dammråttorna och kan inte leva med dem
Lusten att ha det fint runt mig dyker upp
 
Jag satte Janne i jobb med att byta ut en del på väggarna
Han är jätteduktig fotograf så varför inte använda några av hans fotografier
 
 
Det blev som ett nytt rum
 
Föutom att jag har har ätit semlor har jag fått i mig min första riktiga måltid sedan slutet av november
Jag blev bjuden på en pastarätt med gratinerade grönsaker
 
 
I går startade min målarkurs
Jag gick dit utan större förväntningar
Skulle jag klara av att sitta och vara med i tre timmar?
I går behövde jag inte testa
Efter en timma tog jag mig ner till Åkersviksskolan
Livia hade genrep på showen som skulle spelas upp på kvällen
Hade gärna sett den men andra saker kom före
 
Det är mycket nu
Istället för show åkte vi upp till sjukhuset och hälsade på min dotter som ligger där sedan några dagar tillbaks
Mina tankar snurrar runt och jag skulle byta med henne idag om det gick
Att vara sjuk själv är en sak men när barnen är sjuka då tappar man fotfästet
 
På måndag är det dags för mig att få ett riktigt utlåtande
Önskar så att doktorn hittat ett trollspö
Känns som om vi fått nog här hos oss
 
Nu skulle jag vilja ha en katt att krama
 
 
Lova att vara rädda om er själva och varandra
Man vet inte vad som väntar i morgon
 

 
 
#1 - - mickis:

Vad har hänt med dottern??
Hoppas hon piggnar till snart!
Du kan inte ta hennes oxå... nä du har ju fullt upp med dig...
Ser gott ut, kul att du klarade att äta lite :-)

Härligt kort på renkatten :-)

Kul att få vara med på genrepet iaf!

Det blev görsnyggt med fotografierna :-)
Vad duktig han är din Janne!

Håller tummarna att doktorn kan svinga med trollspöt <3
Kram <3

#2 - - Yvonne:

Snyggt med fotografierna . Bra att gå på målarkurs.. Tråkigt med dottern Hoppas att hon kryar på sig. Det är första gången jag ser er renkatt.................SVAR;Jag tror att du också är en person som vågar tala med människor.Ha en bra kväll. Kram!

#3 - - Cici:

Som om du inte hade nog med ditt! Skönt att höra att du har kommit igång med maten och målandet i alla fall. Inte så dumt att ha en duktig fotograf i huset när man känner för lite förnyelse i hemmet. Hoppas att din dotter snart får lämna sjukhuset.