En framtid långt bort

Jag har funderat och funderat över om när jag ska skriva och hur mycket jag ska berätta
Jag ser i statistiken att ni finns med mig
Jag känner mig som jag är ute på tunn is som när som helst kan brista
Jag skulle behöva dubbla uppsättningar isdubbar och någon som höll mig kvar i en lång lina
 
 
För två veckor sedan ramlade poletten ner
Förnekelsen har bleknat och jag har kommit ut i verkligheten
Det var tungt och tårarna som föll var värda miljoner om de vore guld
Förra veckan var jag på kirurgen och gjorde en koloskopi
En undersökning som skulle ta 30 minuter
Så blev det inte utan 75 långa minuter
 
En skicklig doktor lyckades krångla ut mina tarmar som låg som en åtta sedan tarmvredet i december
Hon tog hjälp av två sköterskor som låg på min mage och hjälpte till
Nog kändes det men det var det värt.
Risken för tarmvred är nu obefintlig
Dagen efter trodde jag att en traktor kört över mig
 
Tyvärr är jag inte klar ännu
Inom två veckor ska jag få svar på de fem prover som tagits
För visst är det stopp på flera ställen
Än så långe finns inget svar på om det är ofarligt eller farligt
De ska bort så en operation väntar inom fyra veckor
Beroende på vad det är för sort finns frågetecken om man måste ta bort en bit av tarmen
Det som är positivt är att jag nu har ett tidsschema att gå efter
På tisdag ska jag ta alla prover som behövs innan ingreppet
 
Jag känner mig ledsen och mitt alltid så glada humör är borta
Jag hör och ser hur många planerar för framtiden och lever varje dag
Jag gör det inte längre och jag har svårt att se hur framtiden ser ut
Jag är inte rädd för att känna så här jag tar bara en paus från mitt positiva tänkande
Med ett ord kan jag summera hur det känns: TOMT
 
Allra mest ledsen är jag när jag ser mina planer för 60-årsdagen försvinna.
Nu till veckan är det två veckor dit och jag har skämtsamt sagt att vi firar väl på avdelningen på sjukhuset
Dagen skulle bli ett minne med alla nära och kära
Ja jag vet att jag kan fira en annan dag men det handlar mer om grusade planer
Jag skulle dricka vin, äta god mat och dansa
 
Inte bara jag är sjuk
Dottern är ännu inte på benen efter sin hjärnhinneinflammation och det ledde till att hennes dotter Caitlin inte kan komma hit till Sverige
Caitlin är den som får mig att skratta och må riktigt gott
Längtar till i maj då jag förhoppningsvis får träffa henne
 
Fy vad tråkigt inlägg det här blev det gillar jag inte
Livet ser ut så här just nu och ska jag skriva så blir det lite dyster för ljuga får man inte
 
Hoppas ni fortsätter att vara med mig
Det är skönt att veta att ni tänker på mig
Kram till er alla vänner
#1 - - Stina:

Åh vad jobbigt det låter men du är tapper <3 hoppas att det löser sig för dig och din dotter. Vet att du känner dig tom men går det att få in i en tavla? Du kanske skulle måla om du orkar? Det är bra för själen. Kram

#2 - - Cici:

Jag hade ingen aning om att det gick till på det där viset för att reda ut hoptrasslade tarmar. Kan förstå att du kände dig mörbultad efteråt.

Tänk så olika man kan vara. Jag kan få panikkänslor inför egna jämna födelsedagar och undra hur i hela friden jag ska kunna smita ifrån det. Att samla släkten på vilken annan dag som helst får utmärkt, bara det inte handlar om mig. Knasigt, va?

Det är väl i din situation man ska ge det hurtfriska rådet Carpe Diem, men jag har aldrig riktigt förstått hur det ska gå till att bara leva för stunden utan några tankar på dagarna som kommer sedan. Trots det hoppas jag att du kan glädjas åt de dagar du mår bra och inte ta ut något elände i förskott.

Jag kom just på att jag fyller (ojämna) år om 1½ vecka, så vi har tydligen våra födelsedagar ganska nära varandra. Jämnt var det för mig förra året, så detta år kan jag känna mig lugn. :)

Om knölar tycker jag inte, vilket slag det än må handla om, men måste man nu dras med dom så är dom ofarliga helt klart att föredra.

Hoppas att du får några lugna och sköna veckor nu och att du kan planera och genomföra din födelsedag precis som du planerat!

#3 - - Korpunge:

Hua så jobbigt det lät detta med tarmarna men skönt du har fått det gjort i alla fall och att det gick bra. Resten ska säkert också gå bra ska du se och jag håller tummarna hårt för det.
Födelsedagen kan väl få bli som den faller sig och när du får lust eller så får du sikta in dig på ett större kalas på ditt 70:e år.
Varm kram

#4 - - Leva-Kerstin:

Hej kära du!
Ett inlägg som innehåller alla känslor, upplever jag det som. Sorg, hopp och glädje. Alltså inte bara tråkigt.
Själv äter jag paleo på grund av tarmen, det trivs jag mig.
Önskar dig allt gott och en så bra helg som det går.
Kram till dig
/Leva-Kerstin
www.steeperz.com

#5 - - Soldansare:

Det är ok att inte vara så positiv alla dagar i alla situationer.
Det finns ett citat, från Strindberg tror jag att det är, som går ut på att det är viktigt att uppmärksamma sin egen smärta, annars blir man likgiltig även för andras.
Tänker på dig och önskar dig allt gott!

#6 - - Beppan:

Livet är verkligen som en berg- och dalbana - för dig som för oss alla. När man är på botten ter det sig ouppnåeligt att ta sig upp igen, men dit kommer man. Förr eller senare!
Önskar av hela mitt hjärta att operationen blir av snart så du slipper vänta och undra.
Vilken tur att vi lever i 2000-talet. Läkekonsten är fantastisk.
Du ska se att du får dubbel anledning att fira snart!
Bamsekram


#7 - - Karin:

Du har kanske ännu inte fått svaret på det du väntar på, men du ska veta att vi alla tänker på dig!
Din födelsedag blir säkert bra, oavsett var du befinner dig!
Kramar Karin