Inte ens samåkning

Som den kärring jag är så har jag alltid åkt till Blåkulla den här årstiden
Jag hittade en inbjudan om samåkning som jag var sugen att nappa på
Kändes som att ävertyra säkerheten i det skick jag är
 
 
 
För att inte missa nästa år har jag förhandsbokat en plats på kvasten
Man vet aldrig kanske blir det rusning som till Vasaloppet
Där tog platserna slut på 4 minuter
 
Hela påskhelgen är mina tankar i Rom
Det var där jag skulle tillbringat helgen
Det kändes tungt på skärtorsdagsmorgonen men den som spar han har.
Det är mitt devis för tillfället
Jag ska dit jag vet bara inte när
 
Ser man på jag kunde skämta mitt i eländet
Det är ett gott tecken att allt inte är nattsvart
Det har hänt en del som för mig i rätt riktning
Jag har fått några svar i utredningen
 
Mina polyper måste bort
Planen just nu är att det ska ske genom koloskopi.
Doktorn ska bränna bort elakheterna
Fördelen med att ta bort dem är att de nu inte kommer kunna växa till sig och bli fullt utvecklade tumörer
Det finns fyra sorters polyper varav 3 sorter kan sitta kvar
Den sort jag har tillhör den sort som inte är snäll
Känner mig ändå glad att jag slipper opereras
Det tar ju sin tid att komma på fötter efter ett sådant ingrepp
 
Till veckan går utredningen vidare
Jag ska kollas på kvinnokliniken
Dessutom väntar jag på en magnetröntgen av buken
Tanken är att man ska se mer med magnetkamera än med datortomografi
Smärtkänslan i magen och tarmarmas problem måste utredas vidare
Som hjälp tillsvidare har jag fått små bruna kulor att äta så att min utslagna mage ska fungera bättre
Vet ni vad jag längtar efter?
Ett glas rött eller snarare några stycken
Så fort jag kan leva utan värktabletter åker korken av pavan
Hi hi nej jag har inte alkoholproblem men älskar ett glas rött
 
Det har nu gått 6 månader sedan jag sökte hjälp första gången
Kroppen och själen har en fantastisk förmåga att lära sig att leva ett stympat liv.
De onda blir en del av vardagen
Det finns där men man får hjälp på vägen att lindra
Det är en konstig känsla och jag har nästan glömt hur det var att känna sig frisk
Tänk så skönt det ska kännas den dagen jag kliver upp och smärtan är borta utan mediciner
 
På andra sidan stan ligger min "patient" sedan tre månader
Dottern vill inte bli frisk efter hjärnhinneinflammationen och ska nu utredas på infektionskliniken
Varje dag gör jag hembesök och det har blivit som en vana
Mitt i eländet så hjälper det mig att ha en uppgift
Jag levererar mat och handlar och får mig en kopp kaffe innan jag vänder hemåt
Vårt bussbolag är storsinta nog att sälja busskort till oss som har sjukersättning för 100:- i månaden
Man åker vart man vill i kommunen och även hur mycket som helst
 
I går hade vi besök av Jannes barn
Jag blev uppvaktad i förskott och Janne hade gjort hemgjorda burgare och dressing
På måndag väntar jag hit mina egna barn
Lite kaffe och tårta blir det fast jag sagt ifrån mig uppvaktning
 
Till er alla fina skickar jag en en påskhälsning med hopp om att ni har en fin helg
 
 
 
 
#1 - - TantGlad:

Skönt du slipper operaras för sånt är inte kul.

Ett glas rött är gott. Det måste man få unna sig.

Tittar in och önskar dig en fin ny vecka.

Kramen.

#2 - - Birgitta:

Kära vän så jobbigt du har! Och kan nog tänka mig att du får dricka ett glas vin trots mediciner. Du behöver ju inte hälla i dig en hel flaska. Då jag gick på mediciner med min cancer sa läkaren att när du får cellgiftsbehandling behöver du ju inte dricka vin samma dag giftet droppats in. Men sen får du gärna dricka nåt glas då och då. Så jag tycker inte alls du skall skippa de glädjeämnen du faktiskt har!

Jag har tänkt på dig och undrar så hur du mår. Jag har också en immunsjukdom, eller två faktiskt. Det gör att jag har svårt att hämta mig bl a efter en influensa jag hade för tre veckor sen. Segt som fan. Och hur trött som helst är jag. Men inget mot vad du går, och gått, igenom. Nu hoppas vi att allt ordnar sig för dig. Uppdatera gärna!
Kram
Birgitta

#3 - - mickis:

attans vad motigt det är nu du...
Är ju så jobbigt med utredningar & ovissheten är jättejobbig.. Man blir orolig & jag kan bara tänka mig hur jobbigt det är....
Skönt att du slipper op.. men det andra låter iaf bättre

Stackars dottern som inte blir bra-... oxå jättejobbigt & oroligt såklart.. Men bra att du känner att du klarar av att hjälpa henne trots ditt eget mående.. Men du gör som jag skjuter ditt " onda" fraför dig en stund & hjälper dottern.. Det är ta mig sjutton tur vi föddes envisa...

SKÖT OM DIG!
Kram