Återvinning

Vi har krympt här hemma och köksbordet som vi haft i 10 år är på tok för stort.
Jättebordet inköptes när vi flyttade ihop och helt plötsligt var minst 6 stycken som skulle samsas frukost, lunch. middag och kvällsfika.
Gudbevare mig väl vad det inhandlades mat för att mätta alla växande ungdomar.

Nu sitter vi här sambon och jag för det mesta bara vi två.
Lite häftigt känns det när man sitter på varsin ände och knappt kan skicka maten till varandra.
Det andra alternativet är att vi sitter bredvid varandra. Vi har provat men det känns fel.

Detta ledde till att vi idag gav oss iväg till Blåbergstippen
Det är namnet på vår kommunala sopanläggningen.
Så illa är det inte att vi tänkte dyka ner i någon container och skaffa oss ett nytt bord.
Nej på området finns Erikshjälpen.
Jösses vilka fynd man kan göra där.
För en hundring får du ett köksbord och femtiolappen räcker till en stol
Pyssliga jag delen tänkte att här ska fyndas och fixas till med hjälp av en sprayflaska.
Visst fanns det mycket i lager men inget köksbord till oss.
Jag var så när att bära med mig nya hallmöbler.
Jag kom som tur var till sans.
En sak i taget, nu ska köket ställas i ordning

Förrutom det har jag funderat på om det kanske är dags att stänga dörren för julen
Några tecken på det är:
1. Skinkan är slut. Sambon gjorde pizza av slutten som var kvar



2. Granen på torget har gett upp



Några tomtar smyghoppade ner i lådorna ikväll.
Jag sa att det fanns gröt där och då gick det av bara farten
Eftersom jag varit förutseende i år och pyntat med silver och rött är det hur enkelt som helst att fixa till för nyår.
Silvret blir kvar och det röda tas bort.

Jösses vad jag låter heminredningsintresserad i det här inlägget.
Till viss del är jag det men............
Låter resten vara osagt

#1 - - Stattinskan:

Jag har bevis - ja, jag har ju sett här på bloggen att du har en otrolig känsla för inredning :-D

God morgon Lisbeth

#2 - - Tantaluran:

Ni är som kungen och drottningen då vid ert bort. Flytta kandelabern åt sidan så ni ser varandra när ni äter!

#3 - - Gunilla:

Ja, nog verkar julen vara rätt över ? vi har dock ett gäng julklappar som skall byta ägare i kväll, har inte haft det med mormor, döttrar än !

#4 - - Malin:

Hoppas vi får se bilder sen, på nya köksborde. Ja, gärna på det gammal oxå så vi har något att jämföra med ;-)

Jag låter det lilla i julpynt vi har stanna kvar till 20-dag knut som det "ska vara", njuter så av skenet som julstjärnorna ger!

Kram

#5 - - Birgitta:

Du låter pigg? Skönt. Och även jag skulle behöva ett mindre köksbord. Det händer inte så ofta att vi fyller ut alla sex stolarna som står runt. Å andra sidan brer jag numera ut mig vid köksbordet så kanske kanske det får vara kvar.



Men visst kan det vara mysigt att sitta som ett högreståndspar vid bordet? Kanske kan ni skaffa en liten butler en timme om dagen också, för att göra det hela ännu mer ståndsmässigt?



Kram på dig och hoppas att ditt nyårsfirande blir mysigt.



#6 - - mimmione:

sv: jo hon brukar göra det men dotter är på praktik hela veckan i Borås och storasyster som brukar hjälpa till är i Japan och när jag ändå är ledig så får man ställa upp, hon kommer hem ikväll och då hjälps vi åt med sista fixet

#7 - - Yvonne:

Vi har också Erikshjälpen med en massa fynd.Min förkylning är rejäl.Synd att du står över.Kunde tänka mej att dubbla antalet näsdukar.Kram!

#8 - - Anonym:

Men jösses vad alla är snabba på att ta väck julen! Det är förbjudet (och ger förmodligen fängelse) att ta bort den före tjugondag Knut!

:-)

#9 - - zoega59:

Se till att inget skymmer er utsikt när ni sitter på var sin ända av bordet.

#10 - - Millan:

Jamen fynd är bra grejer. Fast jag brukar fynda sånt som jag egentligen inte behövt. Hm.

#11 - - Gunnel:

Är bordet för stort kan du ju alltid montera batteridrivna underlägg på uppläggningsfaten och dirigera dem med fjärrkontrollen. Jag ska faktiskt testa om mina tomtar är lika lättlurade. Kram

#12 - - Tant Grön:

Angående brevbäraren. Det är ju ett skämt. Att den kvinnor är otrogen med är brevbäraren. Kanske uppkommen från filmen "The postman always ring twice". Men jag vet att det är maken som är far till barnen. Och han är inte brevbärare. Men go.

#13 - - Cici:

Jag börjar också få en längtan efter att börja plocka bort lite av julpyntet, men är samboende med en julälskare, så inte förrän efter nyår törs jag börja smyga undan lite i taget.



Om du vill ha en räknare finns det flera olika att ladda ner, klicka på en räknare du ser på någon blogg och följ intruktionerna. Det låter lite väl krångligt, för att inte säga omöjligt att räkna dom med papper och penna:) Man kan också gå in på statisktiksidan och läsa vad som försigår på den egna bloggen.

#14 - - Fruntimret:

Känner igen det där med att köksbordet blivit lite för stort, men får väl hoppas på att det fylls på emellanåt med barn och ev. barnbarn... ;)

#15 - - Ingrid:

Vi älskar att ha ett stort köksbord även om vi bara är två.



Här fäller vi ihop bordet när vi får gäster, så att köket ska se rymligare ut och så fort de gått åker bordsskivorna upp igen.



Varför? För att vi ska kunna bre ut oss med våra tidningar.



Julpyntet med adventsstakar och tomtar och allt får hänga med till Tjugondag Knut. Det är så mysigt i vintermörkret.



Gott slut på det gamla året och ett Gott Nytt År 2012!

Kram Ingrid

#16 - - maria:

Här hemma känns julen över vid detta laget..allt åker bort på söndag :)

Hoppas ni hittar er ett mindre bord som passar ;)



Kramar fina du :)

#17 - - Beppan:

Kul att kunna fynda både det ena och det andra på återvinningsmarknaden! Lite puts och fix så är möbler och annat som nytt igen. Och inget dåligt samvete behöver man ha om man ledsnar på prylarna när de inte kostat en förmögenhet.

Hoppas du hittar det du vill ha!



Julen får allt vara kvar några dagar till hos mig. Så skönt med adventsstakarna som lyser upp i mörkret. Men snart blir det ljusare!

:-)