Kan "morfin" hjälpa?

Nu gäller det, ska det autoimmuna vinna eller är det jag som ska stå högst upp på pallen?
Småtjurig har jag alltid varit men ett bättre namn för den egenskapen hos mig är nog fighter.

En bekännelse är, att jag i grund o botten är rätt så lat.
Har period tränat intensivt.
Helt plötsligt försvinner lusten och jag med den ur träningslokalen.

Endorfiner? 
Kan dom hjälpa mig i kampen?
Såg att dom fungerar som morfin och lindrar smärta.
Att dom sen också påverkar, sömn, stress, immunitet och psyke verkar ju kanon.
Varför har inte min doktor skrivit ett recept?
Äsch dom kanske inte går att köpa.
Har förstått att fysisk aktivitet får de små liven att jogga runt i kroppen.

Vad göra åt det?
Tog fram träningsskorna som jag köpte i England i Oktober.



Direkt innan jag ångrade mig tog jag mig till husets träningslokal.

På med "dödmansgrepp" över handleden och upp på gåbandet.
Jag gick en rask promenad i 17 minuter. 
Lyckades få upp pulsen till en nivå som enligt planchen skulle vara lämplig för någon som är 65 år.
Under veckan ska jag ha som mål att i allafall gå till lokalen varje dag.
Måste skapa en vana precis som med cigaretterna.

Och du; Hur känns det när dom kommer igång? Endorfinerna menar jag.
#1 - - Pernilla:

Go Lisbeth! Go Lisbeth!

#2 - - Eva:

Hej Lisbeth!

jag tränar regelbundet och det känns jättebra. Man rensar huvudet från tankar och problem och ger plats för bättre.. på tyska "der Kopf wird frei". Lisbeth, sätt fart! Du kommer inte att ångra det. Bäst är att ha fasta dagar och tider. Kan man träna tillsammans är naturligtvis ännu bättre för då kan man peppa varandra och det är svårare att säga nej. Jag önskar dig lycka till!

Kram Eva

#3 - - Eva:

Hej Lisbeth!

jag tränar regelbundet och tycker att det är jätteskönt. Man rensar huvudet från en massa tankar och problem och man har plats för nya bättre...der Kopf wird frei. Det är bra att bestämma sig för vilka dagar och vilken tid. Bra är naturligtvis om man kan träna med någon så kan man peppa varandra när lusten tryter. För mig funkar det bäst att delta i en kurs..jag behöver en "slavdrivare" men det vet du ju bäst vad som passar dig. Lycka till och sätt fart, du kommer inte att ångra dig. Man fr verkligen fart på endrofinerna" Lyckohormonerna" Kram Eva

#4 - - lisbeth köhlqvist:

Tack Eva o pernilla får peppande ord.

Imorgon klockan nio smäller det igen. Då står jag på bandet.

#5 - - Eva:

Det var inte meningen att jag skulle skriva nästan samma text 2ggr, men det funkade inte första gången.