Tycker om , mitt i mellan eller tycker inte om

Det är inte för inte som min blogg heter Tankelek.
Allt för ofta fastnar jag i en tanke.
Jag saknar helt mitt i mellan
Jag vänder och vrider på den och till slut så är jag någon annanstans i tanken
Ett litet ord eller uttryck leder mig vidare
Ni skulle bara se bilderna som samtidigt finns på näthinnan

Jag har fått höra att en tanke har som mål att hitta svaret på en fråga eller en lösning på ett problem
Jag hittar banne mig varken svar eller lösning
Dom bara finns och jag trivs bra med dom
Sen ska man också vara medveten om tanken men.......

Kan någon då förklara varför jag snöade in på en åsna i morse när jag läste Sundsvalls tidning



Den föddes natten mot första advent och jag skulle görna ha den här och krama om den.

Det är då som det händer.
I stället för att släppa tanken så tänker jag på min älskade sambo
Han är definitivt ingen åsna men temperamentet har dom gemensamt
Förstå hur vi har det.
Jag som i karaktären liknar en apa och han en åsna
Vi har levt ihop i 12 år nu och tänker fortsätta med det livet ut så troligen är det ett vinnande koncept
Olikheter kompliterar varandra

Vidare från apan och åsnan hamnade jag hos Jonas Gardell
Jag har försökt läsa böcker av honom
Jag har försökt titta på honom när han medverkat i tv.
Resultatet blir alltid det samma
Jag tycker inte om honom

Nu på morgonen hände något, han väckte ett intresse
En ny liten samling av visdomsord har getts ut:
Har man inget liv får man köpa ett som alla andra



Sverige är ett land där vi firar jul i december, midsommar i juni och varje november ger vi Zlatan en guldboll."

"Lucia på dagis: Fem förvirrade lucior, åtta tomtar, tre pepparkaksgubbar och ingen stjärngosse framför julsånger i en lukt av barnprutt."

"Jaha, nu är Jesus uppstånden, men Mark han bara sover och sover!"




#1 - - Millan:

Jag gillar Gardells böcker men jag tycker han verkar vara en svår person...kan inte vara lätt att leva med en som så gärna vill stå i centrum.



Svar: Jo men visst kan känslan för dagen vara olika. Kan säkert spela in. Sen tror jag de har en långsiktig plan med sin häst och vad den kan förväntas klara av för stunden. Överträffar den det så är man nog mer än nöjd skit samma poäng.

#2 - - Gunnel:

Jag gillar dt Jonas Gardell skriver. Det är ofta så träffande. Du skriver också väldigt bra. Det där om att tankarna far hej vilt känner jag igen, men det är ganska kul, för rätt som det är så kommer en bra idé framhoppande. Kram

#3 - - Ama de casa:

Jag gillar inte Gardell, men vissa saker han säger är ju urbra! Som det med att vi har som tradition att ge Zlatan en guldboll i november. Hahaha! :-)

#4 - - Pernilla:

Du är så skön Lisbeth, ler stort nu!

#5 - - mickis:

hahaha goa kommentarer av Gardell ;-)



Så en åsna & en apa... vad baserar de det på.. jag menar vilka egenskaper har du som apa? & vilka egenskaper har han som åsna.. nu blir jag nyfiken :-)



Tack för alla dina trevliga kommentarer hos mig :-) jag blir lika glad varje gång!

Kram

#6 - - Yvonne:

Det är olikheterna som passar bra ihop.Jag är inte så glad för Jonas jag heller... Kan du inte få ett recept till?? Vi har det genom PRO så det blir billigare! Kram!

#7 - - Soldansare:

Min sambo och jag är också mkt olika. Till exempel blir han arg väldigt fort och det går snabbt över, medan jag tar längre tid på mig och är väldigt långsint. Jag tenderar alltså att få mkt skit för något på en gång medan han får skit i små doser men under lång tid för en och samma sak :) Hur som helst har vi hängt ihop i 14 år och tänker fortsätta med det resten av livet, trots allt, så jag tror att det kan vara ett bra recept...

#8 - - Anonym:

Ja att blicka åt samma håll är bra .. Man kan inte bara hålla händerna .. Man måste sträva åt samma mål i livet ., då går det nog bra ..kärleken ska man vara rädd om .. Att slösa med kärlek ger massor tillbaka .. Det är härligt ! Tack snälla du för alla fina ord .. Kul att jag kan glädja någon .. Kram Jeanette. Kallebodalantliv

#9 - - Britt:

Man kan lätt få överdos av Gardell och det tror jag Gardell själv också får...ja nog av sig själv. Han blir lite för mycket. I lagom dos är han kul.



#10 - - Camilla:

Jag har alltid varit lite svag för Jonas Gardell. Men visst är han en liten bitch. Den här sista boken ska jag definitivt köpa. Då kan man bara läsa en eller två sidor i taget och vara nöjd med det. Jonas sambo är också en rolig prick. Jag var på en föreläsning med honom en gång och han kan verkligen få en att skratta. Jonas och Mark är så olika dem också, och ändå funkar dem ihop. Precis som min gubbe och jag. Precis som du och din man. Jag tror också som du att olikheter funkar.

Ha det gott o sköt om dig.

Kram

#11 - - Stattinskan:

Se3dan jag såg honom tjura och sura i programmet "Stjärnorna på slottet" så kan jag berätta att han inte tillhör min favorit heller

Kram

#12 - - Janne:

Tur att du inte var en sköldpadda och jag en åsna. Tänk om, jag säger OM, vi skulle fått ett barn tillsammans, då har det blivit en norrman med hjälm.Bara så ni vet gillar jag sprattelgubben Gardell.

#13 - - Fruntimret:

Underbar tankelek både hos dig och Jonas tycker jag. Känns nästan lite som Domino-effekt fast baklänges.

En bricka reser sig upp och de andra hakas på med nya infallsvinklar. :)

#14 - - Marianne:

Jonas Gardell stressar mig på något sätt, men han HAR klurigheter att komma med :)och det här var tre små guldkorn tycker jag. Dessutom gillar jag sången han skrev till Mark.

#15 - - Cici:

Det var en synnerligen söt lite krabat där där åsnefölet, och är din sambo bara häften så söt så finns det verkligen ingen anledning att klaga. Nu kan man ju vara söt på lite olika sätt.

Gardell är nog smart men lite i hispigaste laget att titta på, men han skriver bra. Däremot faller jag pladask för Mark, jag älskar hans sätt att prata, hur han får till sina texter och hans söta leende. För att inte tala om hur han får mig att skratta. En riktig solskenskille.

#16 - - mariellejohnsson:

Känner verkligen igen det där med tankarna! Mina går på högvarv mest hela tiden och ibland blir det faktiskt riktigt riktigt jobbigt.

Kram på dej!