Mamma Mia

Snart ska jag hoppa in i duschen.
I går blev det drama igen
Ytterligare ett kapitel skrevs i min knasiga bok

I går förmiddag försvann min faster.
Under förmiddagen ringde min kusin och frågade om jag pratat med hans mamma.
Det tutade hela tiden upptaget i telefonen och mobilen var avstängd.
Eftersom hon är sjuklig blev oron stor hos honom.
Hade det hänt henne något?

Jag ringde först henne och sedan honom ett flertal gånger.
En vännina till faster ringde mig sedan hon fått mitt mobilnummer av kusinen.
Först fick jag föklara vem jag var för det hade hon ingen aning om.
Hon talade om för mig att hon skulle på begravning och sedan uppträda på eftermiddagen.
Hon kände min pappa som inte jag känner.
De hade spelat och uppträtt tillsammans för många år sedan
Hon frågade vart jag bodde och jag sa Sundsvall
Där har jag uppträtt på Wivex många gånger säger kvinnan
Hon skulle åka till faster under kvällen om inte hon hittades.

I Stockholm kontaktades larmcentralen av kusinen
De fick tag i hennes 90-åriga granne som gick och kollade.
Där stod hon i dörren med dammsugarslangen i handen
Det var storstädning och telefonen hade kommit på sniskan.

Nu vet jag vart jag fått mina dramatiska anlag ifrån.
Jag kommer nog att känna mig hemma från första stund.

Tusen tusen tack till er alla som finns där för mig och är med mig på resan
Ni ska veta att det betyder mycket
#1 - - Sladdertackan:

Vilken dramatik! Slutet gott allting gott i alla fall.

#2 - - Gunnel:

Som det kan bli. Höll hon på att städa nu inför ditt besök, tro? Kram

#3 - - Ama de casa:

Men det var då för väl att hon kom till rätta!

:-)

#4 - - Pernilla:

Vilket underbart slut puh

Kraaam

#5 - - Ingabritt:

Vilket drama! Med lyckligt slut i alla fall. Håller tummarna för en fin resa.

#6 - - Gökboet:

Det kan allt vara bra att ta till "släktdrag och gener" ibland när det passar in :D



Ta hand om dig!

#7 - - Camilla:

haha Där är visst en dam som sköter sig själv och lever i nuet! Härligt!

Kram

#8 - - Cici:

Tänk, där gick hon i godan ro med dammsugaren och hade ingen aning om vilken uppståndelse det var omkring hennes person och "försvinnande".

Det låter som om du kan få en spännande stockhomsvistelse!

#9 - - Lizaloop:

Haha, kan tänka mig damens reaktion sen också, tur sagan fick ett lyckligt slut :)