Ljumma vindar

I går var det ljumma vindar både ute och inom mig.
Länge funderade jag över om jag skulle ta en promenad eller inte.

Beslut att gå ut var det bästa som jag tog i går.
Där jag bor har jag förmånen att ha gångvägar i naturen åt olika håll och kanter.
Detta trots att det tar 20 minuter att gå till Sundsvalls centrum.

Min runda igår blev en å och bäckrunda
Selångersån som rinner förbi här och sen mynnar i Bottenhavet har perfekt anlagda gångvägar



Delvis går man genom bebyggelse men mestadels slingrar den sig genom skogen
Vägen hem går jag efter Sidsjöbäcken.



Tänk att natur även om den ligger centralt kan ge en må bra känsla.
För övrigt gick jag runt i cirklar.
Jag vet inte vad som driver mig men den finns där.

Jag hann sitta ner en stund när en kompis kom förbi på en kopp kaffe.
Vi smed en lite plan som vi kanske kan förverkliga.
En tripp på två dagar till fjällen i lugn ro kan nog göra susen för mig
Vad gjorde man utan vänner


#1 - - Gunnel:

Vilka fina naturbilder. Jag är också så lyckligt lottad att jag har skogen med en massa gångstråk bara 5 min väg från mitt hus. Närmaste staden för mig är Helsingborg och dit tar det ca 20 min med bil. Kram

#2 - - Pernilla:

Bra att du tog dig ut på det fina promenadstråket <3

Ja, en fjällsresa tror jag gör dig gott med en vän!

Kram

#3 - - Yvonne:

Bra att du kom ut och tog en promenix....Nix Inte jag som fångat hösten. Cassandra har fotat och fångat den.Idag har vi sommarvarmt.. 21,4. Kram!

#4 - - Skatan:

Vad härligt att du kom ut. Det finns inget som är så skönt ... speciellt om man har tvekat lite innan och så äntligen tar sig för ... ändå.



Jag ser att hösten har kommit lite längre hos dig än här. Inga löv kvar på träden! ... Ja nu går det mot mörkare tider också ... inget att göra åt men så tar jag dig på orden: Carpe diem!



Kram!

#5 - - Malin:

Så skönt att din lust att gå ut segrade och vilken underbar promenadväg! Härligt när dom inte skövlar allt runt en stad utan behåller naturen runt knuten.

Hoppas er resa blir av, visst är vänner viktigt, men jag är en ensamvarg, har maken som är min bästa vän och min mamma, sen är det numera ingen mer, sorgligt kanske men sant. Fast jag klagar inte :-)

Kram

#6 - - Anonym:

Åh vad det ser härligt ut!!Så skönt!



Kan säga - Alice är världens allra snällaste hund. Hon visar alltid tänderna - hon har nämligen världens största underbett :))



Kram

#7 - - mickis:

Att promenera är härligt :-) Vilka fina promenad vägar du har hos dej :-)



Har det blivit ngn promenad idag oxå? Här är det strålande solsken :-)



Ha en fin kväll!

Kram

#8 - - Soldansare:

Vad fina promenadvägar du har! Härligt med rinnande vatten. Promenader är bra för själen.

Kram!

#9 - - Shamrock:

Jag gillar alla promenader där man träffar på vatten

#10 - - Mufflo:

Det ser jättefin ut....