En sur strömming

Det är inte alla strömmingar som är sura
Innan de blir det så måste det upp ur havet
 
 
På Lörans fiskeläger kan man få bevittna det och även köpa olika fiskdelikatesser.
Den här dagen köpte vi böckling med oss hem
Tillsammans med kokt potatis och creamfraiche blev det smarrigt
 
När jag tänker och säger surströmming för mig själv börjar tandvattnet att rinna
På lördag är det dags för husfest med 80 personer anmälda
Vi får se om jag är yngst den här gången också
Sist var det en granne som envisades med att kalla mig lillflickan
 
Annars har den här dagen känts som jag gått i väntans tider.
Har liksom inte kommit mig för att göra något.
Jag kan bli så om jag har en tid att passa.
I dag skulle jag skjutsa yngste sonen till doktorn kl. 13.30
Han har kommit så långt nu i sin utredning att man vet att det är matstrupen som spökar till det
Skönt att det inte var hjärtat trots att en del av det onda sitter där.
 
I kväll blir det shopping
Höstkläder? Nej, det blir skurmedel på Rusta
Kan vara kul det med om man ser det positivt
#1 - - Ama de casa:

Mmmm... Surströmming! Det kan vi faktiskt köpa här också - tvärs över gatan :-)

#2 - - Malin:

Har aldrig ätit surströmming och har aldrig haft någon längtan efter det men visst, blev jag bjuden så skulle jag testa :-)
Kram

#3 - - Mita:

Ja verkligen skönt att det inte var fel på hjärtat,
Surströmming kan liva upp det mesta, så gott det är.
Att shoppa skurmedel är inte helt fel det heller,hehe..
Kram vännen**

#4 - - Gökboet:

Sitter med ett brett flin i ansktet, inlägget igenom :) Från surströmming till skurmedel!
Ha de gött!

#5 - - Mita:

Kikar in och önskar dig en fin fredag vännen
Kramar♥