Tuppjuck

När jag skulle sätta en lämplig rubrik på dagens inlägg flög ett ord genom mitt huvud= Tupjuck
Jag smakade på ordet och blev lite osäker på vad det egentligen betyder.
Skulle ju vara tokigt om jag använder ett ord som inte är så lämpligt
 
När jag väl tagit reda på vad det betydde så insåg jag att jag hade tuppjuck
Det betyder att man har flippat ur.
Känner mig precis som de här små damerna
 
 
 
Den här dagen hade vi spökat ut oss rejält
i dag är jag sådan utan att klä ut mig
 
Är mer och mer tillbaks i mitt gamla liv då behöver jag inte spöka ut mig jag är sådan ändå
Till tröst ska sägas att jag ringt frissan idag så på fredag ska jag bli anständig igen
Det om något visar på att jag nästan är i mål
 
I eftermiddag hamnade jag i ett kaos av familjmedlemmar
Jag älskar det.
Det låter mycket på både svenska och engelska och det rör sig mycket.
Alla tre barnen och två barnbarn dök upp här hemma.
Mat fanns det för alla och en stunds umgänge innan det drog iväg till sitt
 
Det är då det händer.
Jag kan inte stanna min motor
Jag är som klockan jag bara går och går samtidigt som jag ställer mig frågan: Vad hände?
Nu har jag landat och ska ta och slå numret till Nottingham
Caitlin fyller 6 år idag
 
 
 
 
#1 - - Soldansare:

Vilka härliga bilder på tjejerna. Så där känner jag mig på insidan ibland. Men idag känner jag mig mer som en vresig Julia Ceasar.
Kram!

#2 - - Cici:

Vilka tuffingar dom är de små damerna och visst kan man känna sig så där emellanåt.
Det borde finnas en trollformel för att få motorn att gå ner i varv, att växla ner efter värsta E4-rusningen.

#3 - - Beppan:

Härliga, energifyllda bilder på de små damerna!!
Tänk om det fanns en knapp att trycka på - eller snarare av - när det blir för mycket! Det vore läge för Nobelpris till den som kom på hur man fixar den!

#4 - - envingad:

Men jösses så glad jag blev att mötas av dessa härliga bilder =)) Tänk vilken energi dom har de små liven :)..kramar

#5 - - Mita:

Ibland skulle jag önska mig lite lagomt med "tuppjuck"
det är så otroligt segt med orken emellanåt.
Men att vara för speedad är ju ingen höjdare heller,
Kram vännen**

#6 - - carina:

Härlig bild på små tjejerna :)
Man blir så glad, av att se dessa små liven :))
Kramen vännen♥

#7 - - Agneta:

Underbara bilder!

#8 - - Millan:

Vilka härliga bilder. Ja det är ju ofta man känner sig sådär...

#9 - - Gunilla:

hehe söt dam det där ! skönt att höra att du är lite mer på hugget igen ! kram kram !

#10 - - mickis:

Jasså tuppjuck... ;-) Sååå galen är du ju inte ;-)

Vilka härliga galna kort :-)

Hoppas Catlin blev glad när du ringde henne...

svar: Ja antingen var kvinnan sjuk eller så var hon självmordbenägen. Jag vet att båda miste sina jobb när SAAB kursade & då kan livet bli väldigt TUFFT att leva.. MEN jag vet egentligen inget alls.. jag bara tror.. & jag vet inte om hon kommit hem...

HA en fin tuppjucksdag ;-)
Kram