Slut sprättat

Det gick som en dans när jag väl hittade tekniken.
Dragkedjan är borta och nu ska jackan vidare för att få en kedja.
Jag var nog värd mitt betyg i alla fall

I går var ensam och ful hela dagen
När jag ser mig själv i spegeln så kan man tro att jag är besläktad med en bulldog.
Inte för att jag har något mot dom. Dom är jättesöta.
Från det till att jag vill se ut så i ansiktet är det en bit.


Jag har märkt att med åldern kommer inte bara de permanenta rynkorna utan de som man vaknar med på morgonen och som sakta slätas ut under dagen.
Det är den där morgonvarianten som jag retar mig på.
De andra får så gärna sitta där för de vittnar om att jag haft ett liv.
Jag har skrattat och gråtit, levt ett glatt uteliv, fostrat tre barn och många andra roliga men även sorgliga händelser.
Tänk om man inte hade förmånen att känna.
Så slätt livet skulle vara

I går kväll intog sambon tvättstugan
Nya objektiv skulle testas.
Ut åkte enriset som stått i vasen och blev blickfång i experimentet
Allt hade väl varit väl om inte jag som satt och såg tv hörde ett vrål från sambon
Olyckan hade varit framme och med den hade vasen gjort sitt.
Nu var det väl inte precis en Orrefors men lite ledsen blev jag för det var en av mina favoriter.

Som plåster på såren så fick han till en bild som jag gillar.
Kanske en tänkbar tavla i hemmet?



Nu är det nära.
Jag har tagit fram dammsugaren och ställt den i hallen


#1 - - Malin:

Har sambon fotat den bilden?? Den är KANON-snygg, garanterat en uppförstoring till en snygg ram på väggen!

Du, det är vackert att åldras, fy för alla "unga" äldre som opererar sig och tror att ingen ser vad dom har gjort! Du ser INTE ut som en bulldog!

Kram

#2 - - Gunilla:

min kollega och fd svägerska berättade att hon åker och får nån behandling mot rynkor och slapp hud... en behandling är 5 ggr, 800 per gång...jösses... skulle aldrig lägga sån peng på det, och jag vet att hon precis får det att gå ihop varje månad... rynkora som jag har och dom som kommer hör till mig, dom skall få vara där... roligare kan jag ha för dom pengarna ! ha en fin tisdag !

#3 - - Ingabritt:

Rynkor som försvinner under dagen??? Nej min själ, här försvinner inget. Dom sitter som gjutna. Det jag förundras mest över när jag kollar i spegeln på morgonen(dom gånger jag gör det). Det är hur i pip pip pip min mamma kommit dit. I spegeln.

#4 - - Ama de casa:

Oj vilken läcker bild!



Duktigt jobbat med dragkedjan :-)

#5 - - Envingad:

Vilken vacker bild!

Men du..du ser väl inte ut som en buldog heller!!

Att åldras är någonting fint trots allt fast man ibland har svårt att ta det till sig själv. Men tänk så mycket visdom, rikedom på både det inre och yttre planet du har lärt dig eller varit med om. Det om nåt är nåt att bli avis på...Det tyder på att du levt ett liv Lisbeth :)

Varm kram till dig

#6 - - Annika:

Håller med om att det var en jätte häftig bild. Att åldras är helt okej bara man slipper se sig själv i spegeln eller på foton. kram

#7 - - mimmione:

vilken undebar bild, hälsa det

#8 - - cathrin:

Ja, det känner jag igen, skrynklorna på halsen på morgonen, hur de sitter kvar. Bilden var vacker, kan väcka många associationer.

#9 - - Millan:

Njaej inte liknar du den hunden inte.....



Bilden var helt fantastisk tycker jag!!