En stor förmån

Vilken förmån jag har som får låna mina barnbarn då och då
I dag fyller Agust fyra år och jag och sambon firade med honom
 
När jag vaknade i morse kändes det som om jag inte sovit något alls och min tanke var att: Hur ska jag orka att var farmor idag?
Som vanligt gick det hur bra som helst med hjälp av min underbara sambo som tycker det är lika roligt som jag att leka
Tidigt i morse blev vi presenterade för den bästa födelsedagspresenten.
 
 
Hans dröm hade gått i uppfyllelse och ska jag var ärlig så tycker jag också att det är jätteroligt att köra den
Han och jag tog en promenad i området och där mötte vi brandkåren
 
Ett helt fång rosor till brandmännen i Sundsvalls brandkår som direkt gjorde Agust dag speciell
Han fick klättra in i stora brandbilen och fick en läsk i födelsedagspresent.
 
Efter lunch delade vi på oss.
Sambon och Agust åkte på teater.
En lyckad föreställning med Cirkus Elvira och clownen Daff-Daff
 
 
Det var meningen att jag skulle följa med men de ringde från VC och ville träffa mig
Jag känner mig hur cool som helst över mitt förhöjda blodtryck.
De gör inte de och tyvärr såg det inget bättre ut idag heller.
 
För att även jag skulle bli glad så hämtade vi Livia och promenerade ner till poolen
Året första utedopp är avklarat
 
 
I kväll öser regnet ner. Det låter så mysigt på rutorna
I ärlighetens namn är jag inte så ledsen
Det var ett tag sedan det regnade här.
 
I helgen vilar staden
På måndag startar Gatufesten I sundsvall
I en vecka kan man äta gott och partaja i centrum
Det är en av Sveriges största stadsfester och redan nu är delar av staden avstängd för förberedelser.
Det ställer till det en del för busstrafiken men var gör väl det när det är för att människor ska få roa sig.
Måndag till onsdag är det gratis entre efter det får man gräva en bit i plånboken men det är många bra artister så det är inte något att gnälla om
 
#1 - - Yvonne:

Du har haft en underbar dag med dina barnbarn och sambon....Det gör du rätt i att göra ingenting imorgon. Man måste få göra det ibland Nattikram!

#2 - - Millan:

Bra det där med barnbarn. De lyser upp tillvaron förstår jag!

Men de får väl hjälpa dig med det där blodtrycket..det låter ju mindre bra.7Kram

svar: ja varför är man en sån människa som tar in mkt även andras dåliga mående...somliga har fler känselspröt än andra....liksoma jag men man skulle vilja stänga av lite åtminstone

#3 - - Marianne:

Härliga barnbarn! Jag ser fram mot min lördagskväll när mina småkillar kommer och myser - och sover över. Kram på dig.

#4 - - Ama de casa:

GRATTIS till Agust! Vilken toppenbra födelsedag han fick :-)

#5 - - Nellie - Sockertussen:

Hejje =)

Just nu har jag en tävling på min sida i samarbete med OBH Nordica där du kan vinna en lyxig brödrost, Chilli Roaster =)

Kul om du vill vara med o tävla ;)

http://sockertussen.blogspot.se/2012/06/nu-ar-det-tavling-igen.html

#6 - - Gunnel:

Det är underligt att saker som man annars tycker är ganska trista helt plötsligt blir jättekul när barnbarnen föreslår dem. Barnbarn är rena vitaminmedicinen. Kram

#7 - - Mita:

Haha,ja jag blev lite snopen först och trodde du bytt blogg. Nåja,ordningen återställd..*L*..
Stort grattis till Agust på fyraårsdagen,och det var verkligen en fin dag han fick. Tur man har barnbarn så man kan få vara med och leka och låta barnasinnet flöda...
Kram vännen och önskar dig en bra dag**