Brrrrrrrrrr

När jag stack ut huvudet för en stund sedan för att kolla hur många grader det var konstaterade jag att sommaren blev kort i år.
Just nu i skrivandets stund så är det 6 grader här i mellan Sverige

I stället för att gå ner sig i det får jag blicka tillbaks till söndagen
Det var dags för kalas. Livia fyllde 7 år .



Förr var den födelsedagen magisk.
Sista sommaren i frihet för sen började man skolan
Nu är det inte lika magiskt.
Även om 6-åringar går i förskola så tycker många av dem att de är nästan samma sak

Jag frågade henne vad som skulle bli roligast med skolan
Bestämt förkunnade hon att det bästa var att slippa vara fadder till de nya 6-åringarna.
Så var med det. Inget mer att snacka om.

Mitt scrapbookingalbum där jag skapat en berättelse över hennes liv med mig och sambon var äntligen klart.
Först var hon skeptisk.
Hon verkar vara som mig: Vill inte gärna var med på bild men efter en stund tog nyfikenhetn över och det blev en del skratt

Bor man så man har en strand så ska man bada även om man blir blå både på läppar och om tårna.



Jag kan räkna in mig till kategorin badkruka. Jag är inte ensam utan Agust håller med mig
Vi höll oss på bryggkanten och snackade lite grann



Efter ett iskallt dopp så är det skönt att värma upp sig i solen.
Det höll Agust med om också fast han avstått badet



I det stora hela så var det en solig och härlig familjedag
När jag såg sonen lämna bordet direkt efter tårtan och återgå till sina sysslor påmindes jag om varför jag bor i lägenhet



Dags att sluta drömma sig tillbaks .
I verkligheten står en långpromenad på schemat
Mina fötter har antagit formen av en elefants så nu blir det till att gå varje dag om jag ska få in foten i glasskon ifall prinsen kommer förbi och vill prova den på mig
#1 - - carina:

Ja du vännen, du är inte ensam om att vara badkruka :)

Än hur varmt vattnet är, tycker jag ändå att det är kallt!

Ha en trevlig promenad :)

Kramen på dig♥

#2 - - Ama de casa:

Håller med fullständigt - finns det vatten ska man använda det!

:-)

Grattis till Livia!

#3 - - ansepanse:

ja, usch vad kallt det blev plötsligt, i morse var det 8 grader och nu är det 12

vilka härliga bilder, men du vet, jag har redan gjort min badpremiär :)

kramar

#4 - - Mita:

Badvattnet ska ha badkars temperatur om jag ska bada,herregud när man var yngre badade man i älven uppe i norrland.Snacka om isvatten,förstår inte hur man kunde,hehe...

Värmen tackade för sig den här gången,men den måtte väl komma tillbaks...

Grattis till tösen,tänk att skolan snart står för dörren,vart tar tiden vägen med dom "små"?

Hoppas du fick en skön prommis,

Kramen♥

#5 - - Gökboet:

Jag fastnade vid myspysbilden på Agust och dig ♥♥



Varm kram

#6 - - Yvonne:

Jag tillhör din grupp "badare" .Vadå väntar på prinsen?? Den har du väl hittat eller är du på jakt fortfarande?? Förresten så ser ni ut att ha haft en härlig dag tillsammans !!Det var skönt igår att bara få en dag att rå om sig själv.Idag har jag hjälpt Mia med att storhandla.Det var roligt det med.Kram!

#7 - - felicia - fotokobran:

några planer inför morgondagen? :)

#8 - - Annika:

Jag gillar oxå bilden på dig och Agust. Vilka härliga minnen och bilder. Nä fy för detta väderomslag. Det ogillar vi.

#9 - - ♥ Carina ♥:

Vilken fin bild på dig och Agust. Man riktigt ser hur ni sitter och filisoferar där tillsammans :)

Så fint dom bor där med vattnet alldelens intill.

Synd bara att helgens värme inte höll i sig...

Kram

#10 - - mickis:

Att tjejerna vågade bada ....

Vilket fint kort på dej & badkrukan.. ser kärleksfullt ut :-)



Ha en fin kväll!

Kram