Ändan bak

Hur man än gör så har man ändan bak.
Det stämmer rätt så bra på mitt liv
Jag försöker bygga strategier för hur dagarna ska fungera så bra som möjligt
Det gör jag tills jag inser att vissa saker går inte att ändra på
 
I det förra inlägget skrev jag om att ta semester från sjukdomen och det har gjort så mycket jag kan
En del saker är det omöjligt att påverka men det mesta går att göra något åt.

Det känns som om jag kommer längre och längre ifrån vardagslivet som jag förväntar mig att man har i min ålder.
Hur mycket jag än försöker gilla det så blir det en lögn
Närmaste två veckorna har jag tre besök varje vecka till någon instans inom vården
Hur ska man då kunna låta bli att leva i sjukdom
Inte lätt
Får köra med varannan dag istället för varannan damernas
 
I dag är det första dagen på 8 månader som jag är helt ensam i lägenheten
I går flyttade den yngste sonen hem till sig
Ni som läst min blogg vet att han varit sjuk men nu har man hittat felet.
En operation väntar och medicinering
Skönt både för honom och för mig
 
För några månader sedan var min blogg en mycket stor del av mitt liv.
Jag går in och läser hos er lite då och då
Det här med kommentarer finns det inte kraft till
I dag när jag skriver de här orden så känns det tveksamt om jag kommer att fortsätta blogga
Att blogga ska vara kul och inte ett måste
Just nu tycker jag inte att det är någon mening
Jag skriver ju ändå bara om hur sjuk jag är.
hur kul är det
Vi får se om det blir ett fortsatt inlägg i veckan eller om jag bara fortsätter med virvelvind
 
Efter jag skrivit inlägget och publicerat det så flög själva fan i mig
Inte tänker jag ge upp
Nu har jag bokat in dotter på en fika på stan
Så ska en slipsten dras
 
Var rädd om er och varandra
 
#1 - - Marianne:

Behåll den där fan i dig :) Kramar.

#2 - - Gunilla:

Skönt att höra, att sonen blir behandlad, och att du är på G !! Blogga när du vill och känner för det, det skall inte vara något tvång !

#3 - - Gunnel:

Det där jäklar anamma som kom helt plötsligt hoppas jag du får behålla. Jag ser fram emot dina inlägg, men du ska inte känna någon press att du måste kommentera. Bloggen är inget jobb som måste skötas på ett visst sätt. Kram

#4 - - mickis:

DU ÄR SKÖNT ENVIS :-)

Man får tycka synd om sig själv när man är så risig som du är... Det är faktiskt tillåtet :-)

förstår att det är stentufft nu.. men du ska se att du kommer igenom detta oxå.. visst en klen tröst när man står där du står nu men...

Se bara på sonen som ni kämpat & slagits & läkarna som inte kan hjälpa.. NU har det vänt!! Jag är så glad för hans skull :-) för din skull :-)

Hoppas det blev en trevlig fika med dottern!
KRAM

#5 - - Birgitta:

Jag känner igen det där med flera besök i veckan i vården. Var ju i rullorna i 9 månader. Tungt och arbetssamt. Själv lät jag det ta tid. Hade inga krav på mig. Inga måsten.

Skönt med grabben, men trist att han flyttat från mamma igen.

Sköt nu om dig. Den där uppspottningen, jäklaranamma, låter toppen. Håll den!

Kram

#6 - - carola:

Tänk inte på bloggen, tänk på dig själv.
Vi finns här och väntar på dig.
Vet vilket helvete det är.

Är på permis nu ska tillbaka in i kväll..
Var rädd om dig, finns bara en utav dig.

kramar om

#7 - - Stina:

Vet hur du känner, det går liksom upp och ner.

Kram

#8 - - ♥ Carina ♥:

Med envishet kan man komma långt!
Skönt att sonen fått en diagnos och kan få hjälp därefter.
Sköt om dig!
Kram

#9 - - Tellervo:

Det verkar ju ändå finnas många som tycker att det hjälper att skriva av sig när man har det kämpigt. Vi som läser blir ju lite som vänner och vill gärna visa vårt stöd. Så fortsätt gärna!

#10 - - mariellejohnsson:

Nädu! Inte får du ge upp! Och sluta inte blogga, mig ger det jättemycket att läsa hos dig.
Kramar.