I väntan på vad

Natten går sakta över till att närma sig morgon och här sitter jag
Mitt huvudet är så fyllt av tankar
De senaste dagarna har det sett likadant ut
Någon har stulit min sömn
 
Det känns som jag väntar på något och delvis gör jag nog det
Jag väntar på bättre tider.
I dag ska min doktor vem i ordningen ringa mig
En ny stjärna ska segla upp på min himmel för den förra har slutat
 
Det visade sig sist att jag hade kalium brist så jag har knaprat en ny tabletten en vecka
Nu har jag tagit nya prover
Har man brist på kalium kan det leda till att hjärtrytmen påverkas.
Det kan också vara så att all medicin har påverkat njurarna
Det känns som nålen i höstacken och den är svår att finna
Fortfarande väntar jag på remiss från neurologen
 
Det som är positivt är att jag går utan rollator igen
 
Hur ser dagarna ut då?
Jag är så fruktansvärt trött så jag sover till 11-12 tiden
Skulle gärna sova längre men någon skam finns det i kroppen
Det börjar bli kallt här nu så idag åkte jag med sambon och investerade i ett underställ
Inget ska få mig att stanna hemma från de korta promenader jag tar varje dag
Jag försöker hänga med på allt som övriga familjen hittar på
Jag är helt säker på att det är det som räddar mitt psyke
Min intuition säger mig att man måste ta ledigt från sjukdom för att må bättre eller i alla fall hålla den stängen
 
Ibland roar jag mig med att göra små önskelistor
Jag önskar att snön kommer snart det blir så ljust och fint
Jag önskar att jag kunde dricka ett glas rött vin Jag älskar goda rödviner
Jag önskar att jag skulle längta efter någon maträtt
Jag önskar att jag inte tänkte så mycket för då kanske jag kunde sova
Jag önskar att jag fick sätta mig ner med en doktor mer än en kvart i taget
 
Nu är det 2 månader kvar till jul så helt fel är det inte med en önsklista
Är det någon som har adressen till tomten så vill jag gärna ha den
 
 
 
#1 - - Gunilla:

Va trevligt att du fick lite skrivlust mitt i alltihopa, hoppas att solen, som här, skiner idag, så du får en skön promenad !! Ha det gott !

#2 - - Gunnel:

Hoppas du får allt uppfyllt som står på din önskelista. Vilket bra uttryck att ta ledigt från sjukdomen. Det är nog det som behövs ibland för att man ska stå ut. Många kramar.

#3 - - Cici:

Din önskelista borde inte vara omöjlig att infria kan jag tycka.
En sak som slog mig plötsligt: Visst har dom tagit borreliaprov på dig? Efter att ha läst ett par andra bloggar där personerna haft stora, svåra och långvariga odiagnostiserade besvär (om man nu får kalla det så) som så småningom, efter flera år och många felbehandlingar, visat sig bero på borrelia, började jag undra om dom testat dig för det.
Ha en så bra dag det bara går!

#4 - - cissi:


Mamma jag skickar over en onskning till tomten for dig =) Nu har vi alla kommit hem fran en minst sagt hektisk dag. Jag lyckades alltsa ta bussen in till stan ga pa bio och ta bussen hem=) med alla flickorna haha detta var kravanade yngsta Sophie 3. i kvall blir det hemma mys med flickorna da Emma och Damion ska
in till Nottingham for lite middag och drinkar =) caitlin tackade for presenterna spec bullarna haha. Amaya och hon har en underbar vecka i hop. krya pa dig och snart ar jag hemma och halsar pa dig nastan verje dag kram

#5 - - Mickis:

Du har rätt inställning i allt det jobbiga.. Jag tror som du att man måste försöka trotsa sjukdomen så att den inte tar över helt & det är ju precis det du gör :-)

Hoppas den nya läkaren har mer att komma med än de tidigare
Kram❤

#6 - - mariellejohnsson:

Tyvärr ingen adress till tomten :-( Fast det finns väl ett tomteland nånstans har jag för mig. Forshaga här i värmland?
För övrigt ska jag nog också skriva en sån önskelista :-)
Och så du.... massor av stora kramar och hoppas du mår bättre snart.

#7 - - envingad:

Tror det räcker med att skriva "Till Tomten" när du skickar iväg det..budet vet nog vart det ska ;)
Hoppas dina önskningar snart infrias ♥
Kram