Jag vill men inte kroppen

 
Det är inte vad vill men jag känner att jag måste
Det hjälpte inte att krypa in i kokongen
 
Min blogg kommer att vila ett tag med enbart sporadiska inlägg
Som många av er vet så har jag två kroniska sjukdomar och de vill inte riktigt bli vänner
Jag hade börjat lära mig att bli vän med dem och inrättat livet så gott det går efter dem
Nu har den ena bestämt sig för att krångla
 
Det är den Autoimmuna sjukdomen som ställer till det
Jag trodde jag hade den under kontroll men icke sa nicke
Det man inte vill komma ihåg det styr man undan
Jag har vetat att trots att en del dvs levern är under kontroll så kan sjukdomen ställa till det i andra delar av kroppen
Det gick så bra så jag trodde att Jippi nu är det över.
Så var det inte
Mina nya resa ska gå till hudkliniken
Mitt skinn på underarmar, underben och rygg vill inte hålla ihop
De spricker upp och vill inte läka
Det kliar och det bildas pansarhud.
 
 Sjukdomen kan sätta sig var som helst inom och utanpå kroppen
Jag lever sedan 2 veckor ungefär som ett spädbarn.
De som är självklart för en vuxen att kunna kontrollera fungerar inte
Doktorerna kallar det för skov.
Det kommer att gå vägen det är jag säker på.
Om det så ska ta tid så vet jag att jag fixar det
Är det något jag lärt mig så är det att vilja kan försätta berg
En sådan vilja har jag
 
Jag fortsätter att skriva i min låsta blogg.
Skulle det vara någon som inte har löseordet så hör av er till mig så ordnar jag det
[email protected]
 
Var rädda om varandra
 
 
#1 - - Mita:

Usch så jobbigt för dig att aldrig få må bra, men du verkar ha en vilja och glöd, och du reser dig varje gång. Hoppas så även denna gång...
Varma kramar till dig♥

#2 - - Gunnel:

Tråkigt att höra. Men det har ju alltid vänt och du har kommit tillbaka så det blir alla gånger så nu med. Ha det så bra du kan. Kram

#3 - - Soldansare:

Du är en kämpe, Lisbeth. Du låter så stark fast du fått kämpa så mycket.
Varma kramar!

#4 - - Malin:

Fy vad jobbigt vännen, hoppas det vänder snart och blir bättre. Vi har ju "lärt varandra" att det faktiskt blir så, bättre, bara man inte ger upp och det vet jag att du inte gör.
Kram

#5 - - Cici:

Så trist att du ska behöva tampas med det där, nu när det lät som om du var på G. Hoppas att du får hjälp så att du snart kan känna dig pigg och frisk igen.
Jag har inte lösenordet till din andra blogg och jag vet inte om du vill dela ut det till mig heller, men jag håller ögonen på den här bloggen för att se när du dyker upp här igen.
Kram!

#6 - - Ama de casa:

Fy vad jobbigt! Hoppas att skovet snart är över!
Kram

#7 - - Gunilla:

Det går upp och ner, ibland blir det lite för mycket, krya på dig

kram

#8 - - cathrin:

Vad tråkigt att du är sjuk igen. Usch, vad kämpigt. Kram.

#9 - - ♥ Carina ♥:

Usch det låter jobbigt. Tycker så synd om dig.
Varma kramar

#10 - - Annika:

Usch så tråkigt. Men du verkar trots allt hålla humöret uppe och vara en kämpe.En stor kram till dig.

#11 - - mickis:

Tycker synd om dig...
Jobbigt att hamna i ett skov.. men det vänder säkert...

Vill du dela med dig av lösenordet så får du gärna göra det till min mail. [email protected]

Krya på dig!
KRAM

#12 - - envingad:

Men så tråkigt :( Hoppas det vänder snart för dig..Här är det inte heller så vidare..men det ger sig nog det med så småningom..
Krya på dig
Varm kram ♥

#13 - - mariellejohnsson:

Jag har ju läst på din andra blogg och gick in här för att kolla ändå. Så jag skickar dig en massa kramar här också.
Du är värd att få må bra, fina människa!

#14 - - ♥ Carina ♥:

Tittar in och ger dig en stor kram!