Måndag morgon

En ny vecka har precis börjat
I går kväll kände jag mig så otroligt ledsen och funderade med sambon hur i hela fridens dagar jag skulle orka ladda om en gång till
Jag behövde den kvällen för att sörja att det som jag trodde var lugnt inte var det
 
Det krävs vilja för att gång på gång resa sig och starta om igen
Man säger att inget är som väntas tider och det stämmer i många olika fall
Just nu väntar jag på att träffa min läkare på hud.
Det är 10 dagar kvar av väntan
Det kliar fortfarande lika mycket och jag frossar fast jag tar på mig extra kläder.
I morse upptäckte jag att det spruckit upp sår i huden på bakbenen.
Hitills har jag bara varit angripen på främre benet men nu blommar det vidare
 
Jag ställde mig på vågen i morse och jag har fortfarande inte gått upp i vikt.
Mina rasade 6 kilo finns där fast jag äter.
När jag funderar fast jag inte vill det så vet jag ju att det beror på att det är besvärligt att svälja
Är man autoimmun så kan även en del muskelatur angripas.
Det sitter en del i strupen så vissa dar är det svårare att svälja.
Konstigt nog så vänjer man sig vid det med.
Bara att inte ge sig till slut så fungerar de som de ska
 
I dag ska jag sätta mig vid målarbordet och söka inspiration genom att titta ut genom fönstret
Solen visar sig och träden börjar smått färgas i hösten vackra färger.
Där ute finns ett helt underbart liv som jag inte vill vara utan
 
Sköt om er mina vänner och njut av livet
 
 
 
#1 - - Birgitta:

Så jobbigt du har det vännen. Jag hoppas så att du kommer må bättre snart. Det där med din hud gör ju inte det hela bättre. Det blir liksom: "suck, inte det också". Känner igen känslan, men jag visste ju att det skulle gå över.

Hösten är på intåg och det är tyvärr inte mycket att göra något åt. Man får försöka njuta ändå.

Kram

#2 - - Gökboet:

Men Lisbeth..... fy fan rent ut sagt vad tufft du måste ha det!!! Helt plötsligt förstår jag hur bra jag har det. Egentligen!
Här håller vi tummar och tassar för att du ska komma ur ditt aktiva skov så snart som möjligt och kanske kan få en lite lugnare period snart!

VARM KRAM ♥

#3 - - Gunilla:

fy bubblan va trist !!! krya på dig vännen !

#4 - - Mita:

Jag lider verkligen med dig vännen att du ska ha det så fruktansvärt jobbigt,
Hoppas så att det kan gå åt ett bättre håll snart,
Kramizar till dig♥♥

#5 - - Gizmo med matte:

Gizmo hälsar med omtänksamma svansviftningar härifrån. Vi hoppas att du snart kan få känna dig bättre. Visst är det eländigt när allt kommer slag i slag om man så säger. Precis när man tror att NU vänder det så..NÄE.. Nu kan man inte jämföra min fibro med dina besvär men jag tror vi reagerar ungefär likadant i våra huvuden.
Varma och väldigt försiktiga kramar från oss..

#6 - - mickis:

Här kommer en riktigt stor KRYA PÅ DIG KRAM ♥♥♥

#7 - - Gunnel:

Sänder kramar i massor.

#8 - - ♥ Carina ♥:

Åh stackare vad du har det kämpigt!!
Inget kan jag göra men jag lämnar några värmande kramar till dig i alla fall...
Kram kram

#9 - - Inger Maryissa:

Kan tänka mig du har det jobbigt och hoppas från mitt hjärta att det går bra besöket hos din läkare som du väntar på
och att du kan få hjälp att det blir bättre och du får må bättre
Vilken så fin bild du har här med de så vackra höstblommorna
kram

#10 - - Cici:

Jag har varit en dålig bloggkompis på sistone men ska försöka bättra mig nu när det ser ut attlugna ner sig lite runt ikring mig.

Jag fattar inte att du ska behöva vänta 10 dagar för att få komma till hud när du har det som du har! Kan du verkligen inte få komma akut eller på en återbudstid? Du får göra som min gubbe gjorde. Han ringde till ögon och sa till dom i barsk ton att "ni måste ju skynda er på, det fattar ni väl!". Två dagar senare fick han en återbudstid samma dag.
Det är ju sjutton att man måste ringa och skälla på dom, att orka göra det när man inte mår bra.

Var rädd om DIG!

#11 - - carina:

Många varma kramar till dig vännen♥♥

#12 - - Malin:

Du vännen, vad jag önskar att vi bodde närmare. Önskar att jag kunde hjälpa dig, svinga med ett trollspö och göra dig frisk. Ge dig det liv du saknar så tillbaka. Istället får vi anpassa oss, lära oss att hitta och se ljuspunkterna, glädjeämnena och dom finns. Det har DU lärt mig.
Kramar

#13 - - Malin:

Kommer inte in på Virvelvind... :-(
Kram

#14 - - ansepanse:

jag är autoimmun :( är det alltså sådant jag också kan drabbas av?
kramar