Shopping

Sista månaderna har lusten att shoppa lös varit dålig
Lite av glädjen att förnya i hem och sig själv har kommit tillbaks de sista två dagarna
 
I söndags när vi var ute på Spikarna hittade vi en skylt.
På den stod det konstutställning i kapellet
Så klart tog vi ett besök där.
Utställningne var inte riktigt i min smak för det var en fotoutställning
Sambon blev gladare för han går inte en meter utan sin kamera.
Den är hans älskarinna och jag har svårt att konkurera med den
Ett av objekten väckte intresse hos oss båda
Det var ett tittskåp som var uppbyggd runt ett foto
 
Vi bestämde oss att smida medan järnet var varmt och göra ett eget tittskåp
Vi  åkte till Ikea för att leta en ram med djup
Det blev napp och framöver ska det första komma till världen
När man är på Ikea är det lätt att det följer med andra saker i påsen
Varför inte en ljusstake i tre delar i silver
När jag kom hem och tog upp den insåg jag att jag inte gillade den
En blomma till balkongen för den gamla har tatt slut, fanns också i påsen
Jag såg på sambons ögonbryn att han tyckte det var bortkastade pengar
Jag och blommor är ingen bra kombo
Men den var billig så vadå?
Två syltburkar som sambon tror han ska fylla
Jag tror vad jag vill
 
Vi hamnade även på Claes Olsson
Vet ni man kan få 9 disktrasor där för 10:-?
Behövde jag dem?
Nej men de var billiga
Det viktiga var att jag fick tag i ett album till mina scrapbooking alster
Caitlins 7-års album är klart nu
Pust och stön det var tufft att hinna
Nu är det 2 år tills nästa gång då Agust fyller 7 år
 
På kvällen dök Tasha o Kristoffer upp
De hade plockat hallon och hon hade bakat
Snacka om en tjej med talang
De blev kvar på middag och vet ni vad, ljusstakarna som jag köpt, men inte gillade, de gillades av Kristoffer
Alla nöjda glada
 
I dag har det handlats mat och förberetts på Caitlins veckor här i Sverige
Just nu är hon och Cecilia på väg till Gatwick för att lyfta mot Sverige
 
 
 
I morgon förmiddag ska vi hämta vid tåget och himmel så jag längtar
Kommer nog att bli en del i bloggen om hennes och mina veckor ihop
 
 
 
#1 - - Birgitta:

Låter som om du har fullt upp. Kul att ha något att se fram emot också.
Kram på dig

#2 - - Mita:

Vad kul när du skriver om saker du köpt fast du inte gillar dom, men billigt var det,hehe...
Ikea får man passa sig för, tomhänt går man ytterst sällan där ifrån.
Vad härligt med besök och alla förberedelser innan,
Hoppas ni får det supertrevligt tillsammans
Kramar♥

#3 - - gitsan:

Jag är nog lite trist att ha med i affärer. Oavsett vad saker och ting kostar brukar jag alltid fråga mig om jag verkligen behöver det, vad jag ska ha det till etc.
När vi skulle åka till Norrland förra veckan funderade gubben min på att köpa en mobilladdare för 2 mobiler att ha i vår bil.
På vägen upp var uttaget upptaget av kylväskan och varför skulle vi behöva ladda våra telefoner i bilen när vi kunde ladda dem på vandrarhemmet?! Det blev ingen billaddare ;)

#4 - - Gunlla:

Låter som du har nått riktigt skoj att se fram emot när du får besök !

#5 - - Soldansare:

Själv har jag lite svårt för shopping men gillar fotoutställningar :)
Och tack för dina vackra ord på min blogg!
Kram!

#6 - - Viola:

Det här med shopping - jag är periodare.
Jag har väninnor som gärna vill ha mig med på loppis.
Det händer att jag följer med men kommer hem tomhänt.
Skulle nog kunna ordna ett mindre loppis själv.
Ha nu några riktigt trevliga veckor Caitlin.
Kram Viola

#7 - - yvonne:

Det är längesen jag shoppade loss.. Kul att du får besök av goda vänner..Inga sniglar inom synhåll.Jag tror att de vill ha starköl! Kram!

#8 - - TantGlad:

Tänker lite på din Man nu som gillar fota för jagr lika dan. När jag fått nån bra Bild blir jag alldeles upprymd hehe.
Shoppa kläder gillar jag men inte prylar. Var du där tidigt på IKEA? För så mycket folk det är där dessa tider. När jag ska ha nåt därinne på IKEA går jag direkt till det jag ska ha och sen ut. Men kläder och sånt roar mig mer.
Vad spännande att få se bilder nu i ditt nästa inlägg. Alltid kul.
Ha nu en fin fredag och för mig blir det antingen en utflykt till hudik eller tranviken. Min gubbe får bestämma idag.
Solkramar från mig!

#9 - - ansepanse:

där är sambon din och jag lika :) jag går inte gärna någonstans utan någon av mina kameror är med :)
vem är Caitlin?
ha nu en fin dag
kramar

#10 - - catrhin:

Ibland är det skönt att shoppa loss även om man inte behöver. Nu när jag har ont blir det inte så mycket av den varan, men annars ett bra tidsfördriv.