En ny värld

Under tiden Cecilia har bott här har det öppnat sig en ny värld
Jag tittar nästan aldrig på tv men nu osar det om tv:n
I över en vecka har den stått på från tio på morgonen till elva på kvällen
Jag har fått lära mig att det finns serier som går och går och aldrig får ett slut
Det är mode, mat. intriger, kriminalvarianter, high school. kärlek. sjukhus etc
Har börjat fundera på om jag måste köpa en inspelningsbar Dvd så jag inte misssar något
 
Nej jag står fast vid att jag inte är en tv människa men det är bra att serierna finns
Kan tänka mig att en del i sin ensamhet muntras upp eller får dagarna att gå och är man sjuk är det perfekt
Lite lösgodis och vindruvor sedan är dagen räddad
 
Det jag har fastnat för är matprogram
Även om man inte lagar exakt som tv kockarna kan man få en del ideer
I går blev det en köttfärsvariant med bacon
 
 
Den blev helt godkänd av familjen
I dag tänker jag inte laga mat
Har dragit på mig dotterns förkylning
Ni vet en sådan där som gör att det gör ont i varenda led i kroppen
Synd nog för idag skulle jag ta en tur till shoppingmeckat och kolla in möbler till hallen
Det suger fortfarande i heminredningstarmen
Allt ska bort och nytt ska in
Vi har en mörk hall men det ska jag ändra på bara jag är på benen
 
#1 - - mickis:

Jag är precis som du INGEN TV vän :-)
Jo jag tittar gärna på tv,n på kvällen. Har ngr program som jag gärna följer, men före 19.30 kollar jag aldrig.. Då kan jag iof tänka mig att se Halv åtta hos mig. Men på dagtid är tv,n ALLTID avstängd.. Jag tycker om lugn & ro på dagtid. Men när det är helg eller om maken är hemma så har han ALLTID på tv,n... Han är uppväxt med två flitiga tv tittare till föräldrar & det är inte jag så det där finns nog i generna ;-)

Är det bättre med "barnen"?
Kram

#2 - - yvonne:

Jag tittar sällan på Tv på dagen .Jooo om jag skulle vara sjuk..Du har ju sjukstuga hemma hos dej.Hoppas att ni alla snart kryar på er!! Kram!.

#3 - - Birgitta:

Gud vad gott det ser åt. Synd att jag inte bor i Sundsvall, för då hade jag kanske blivit hembjuden till dig. Det ser ut som köttfärslimpa med bacon? Rätt eller fel? Och det ger mig lite idéer. Tack för det.
Ha en go dag!

#4 - - Gunilla:

Det där såg gott ut !!

Tv är bra när man är sjuk !!

#5 - - Mita:

Visst är det bra att kunna se på tv på dagen, speciellt om man är sjuk eller av nån annan anledning inte kommer ut. Tiden går ju fortare också. Själv ser jag inte på tv under dan. Framåt niotiden på kvällen slår jag mig ner i soffan.
Härligt att få inspiration av mat programmen,för ofta vet man inte vad man ska laga för nånting...
Så gott det där ser ut det du lagat,och bacon piffar alltid till maten tycker jag.
Trist att du blir förkyld också,man tappar liksom gnistan några dagar, hoppas ni kryar på er snart...
Kramiz♥

#6 - - Annika:

Hej. Du får passa på att kolla i lite inrednings tidningar nu då du inte är så pigg. Tat lugnt och ladda batterierna ordentligt. TV är nåt jag ser lite på oxå. Då jag jobbar flera kvällar i veckan så är det liksom ingen ide att följa några serier. Kram på dig.