Att stå och sova

Jösses Amelia vad trött jag är
Det känns som jag kan somna där jag står
Min vakentid begränsar sig till 2 timmar i taget
En viss panik får jag när jag känner att livet går förbi utan att jag orkar delta
Mitt i alla tårar håller jag humöret uppe
 
Förra veckans tankning av energi behöver göras om
Min mamma och pappa var ju här och det betydde så mycket för mig
Jag förstår vilken förmån jag har som får rå om dem
Påskfesten med barn och barn barn gjorde också sitt till
 
I förrgår hade vi vernissage i huset
Konstkursen är avslutad och vi visade upp våra alster i takvåningen
 
På det övre kortet är det min kompis Eriks alster och på det nedre kan ni se mina
 
Jag är bra på mycket men jag har vissa begränsningar
Jag kan inte mingla
Jag gjorde vad jag kunde med cidern och tilltugg i handen
 
Jag har ju berättat här i bloggen om att jag startat med att återbruka
Fortfarande tycker jag det är lika roligt
Nästa projekt är tillägnat Cecilia, min dotter
En gammal arvespegel ska hänga på hennes vägg
I dag är ramen i svart och guld
När den är klar ska ramen vara vit och prydas av röda rosor
 
Rosorna ska jag tillverka av äggkartong
Hitills har jag gjort 4 stycken så nu gäller det att jag raggar äggkartonger
Som tur är arbetar sambon på en skola
Han har flörtat med kökspersonalen så i dag får jag hem resterande
Det är bakdag för dem idag
 
 
Lite rödfärg och några fler sen är det bara att sätta fast dem på ramen på den vitmålade spegeln
 
 
 
#1 - - Bosse Lidén:

Jag tycker att du är bra på att fånga dagen, eller timmarna är mer passande att skriva. Mingla är heller inte min bag. Du är duktig du på många sätt. Fina tavlor, din kreativitet och häftiga sätt att tänka på återbruk som fler borde ägna sig åt. Hoppas du fick äggkartonger så det räckte. Kram Bosse

#2 - - envingad:

Hej kära goa du ♥
Tittar in och skriver en liten rad. Så vackra tavlor och så fiffigt detta med äggkartongerna.. det är ju så mysigt att få greja och uppfinna till något fint. Här har jag fått lite dille på att virka mormorsrutor.. tänkte ha dom i solhatten när den nu blir klar vill säga men bild kommer så småningom ;)
Annars är jag trött för det mesta och bloggandet blir ju som det blir pga det.
Ser ju att inte du heller mår bra och jag skickar dig många och varma krya på dig kramar och hoppas det snart blir fart på dig igen. Ha det så gott så länge!

#3 - - millan:

Hallå där. Fina alster du gjort....och jag kan inte heller mingla.....men man får försöka klara sig ändå. Kram

#4 - - Karin:

Mingla det är nog få som känner sig bekväma med det!
Spegeln kommer att bli jättefin! Du visar väl den?
Kramar Karin

#5 - - Soldansaren:

Jag är också en urusel minglare. Men måla kan du! Och göra äggkartongsrosor. Bara att komma på det! Kram!