Dags igen

Är det någonting som fått ligga åt sidan den här sommaren så är det bloggen
Nu är det dags att damma av den och ge den lite näring

Det är det som är så bra med en blogg
Jag kan skriva när jag vill och inte för att jag måste
När jag skrev för en vecka sedan var det fortfarande högsommar
Det känns overkligt att det vände över en natt
I en av kvällstidningarna stod det att det fanns risk för sommarångest
För min del har den inte kommit
Jag gillar sommaren men mina favorit årstider är hösten och vintern
Kanske är det jämtlänningen i mig som spökar
Visst badade jag när jag var liten och visst sken solen men den där riktiga värmekänslan har jag inget minne av
 
Veckan som gått har präglats av saknad
Begravningen av min nära vän är överstökad
Tidigt i torsdags morse skjutsade Janne och jag Caitlin och Cecilia till tåget
Trots att jag vet att hon nu efter en månad måste åka hem till skolstarten hugger det i hjärtat lite då och då
Hon är en riktig solstråle den tjejen
Jag borde vant mig för så här har det varit sedan hon föddes
Några dagar till och det kommer att kännas bättre
Det är bara så tomt
 
Mindre tomt än vanligt känns det nu när skolorna börjar
Jag har ingen längtan till att jobba trots att de andra lärarna nu påbörjat ett nytt läsår
Jag ser det som en början på mitt nya liv
Det tog sina år
Jag ska inte bara sakna i fortsättningen jag ska istället bygga upp en vardag som passar mig
Jag blir varm inombords när jag tänker på det
Nu är jag på gång
Visst kommer det att komma dippar men de ska jag bara kliva rakt över
 
I går hade jag planerat att göra stan
Lite shopping skulle få mig på bra humör
Det blev inte riktigt så
Mitt på dagen ringde Cecilia och berättade att hennes nya telefon var stulen
Eftersom det är en Iphone behövde hon en dator för att spåra den
Datorn finns hos mig så det blev hämtning hastigt och lustigt
Vilken grej det är det här med att spåra en telefon
Vi satt där framför datorskärmen som det var den mest spännande filmen vi sett
Telefonen rörde sig runt i staden som en grön prick
Efter några timmar stannade den inom ett område och rörde sig bara en aning då och då
När Janne slutade åkte han och Cecilia till det ställe där telefonen skulle vara
Jag satt hemma vid datorn och tryckte på en knapp som gjorde så att telefonen gav ifrån sig ett ljud
Inte vilket ljud som helst
Det visade sig att när Cecilia stod där telefonen indikerat sist kom en man springande
Han hade hittat telefonen och tagit in den i sin lägenhet
Ljudet var förskräckligt och han förstod att ägaren var i närheten och letade den
En riktig solskenshistoria som gjorde den dagen gladare
 
Tyvärr så slutade dagen inte riktigt så glatt
Jag hade så svårt att sova
På näthinnan snurrade bilder runt som var 20 år gamla
En av mina gamla vänner var på väg upp till Umeå
Säger bara Fuck Cancer.
Du vet vem du är och jag tänker på dig och de dina
 
Nu ska jag ta omtag och komma iväg på stan i dag med förhoppning om att inget sätter käppar i hjulen
 
#1 - - Millan:

Hej på dig! Jag har inte direkt heller bloggat flitigt men ibland krävs det bloggsemester. Skönt att du inte längtar tillbaka till jobb längre utan att du kan få ha din vardag o njuta av den!