Pärlans återkomst

På måndagsmorgonen höll jag alla mina tummar
Sambon bärgade ner vår bil till en verkstad i närheten
Var det som vi trodde en trasig bensinpump eller var det något större fel på bilen?
Reparatören gjordes oss så glad man kan göra någon när det är fel på bilen genom att bekräfta att vi hade haft rätt
Rakt nedanför oss finns Mekonomen så sambon knallade ner och köpte två olika för säkerhetsskull
Lite av eländet glömde vi för vi fick besök av Peter och Anna. sambons son och flickvän
De bor numer i Stockholm så man ser dem inte så ofta
 
Vad konstigt det blir när man är van friheten att ha en bil att sticka iväg med
Helt plötsligt stannar livet upp och vi gick här och tittade på varandra i värmen
Hur kul som helst när det är 30 grader och man lever bland sten och betong
Nästa morgon gick sambon till verkstaden och hjälpte till för att det skulle gå fortare
När han kom hem med bilen körbar drog jag en suck av lättnad
Han sa att han sällan varit så nervös som när han vred på nyckeln
Hade det varit höst eller vinter hade det inte varit lika tufft
 
Tur att den var klar för på kvällen fick han äran att följa med dottern och Livia och Caitlin, två av mina barnbarn, på konsert med Sean Banan
De var lyriska och då menar jag barnen
 
 
En enormt fin människa som tog sig tid för alla barn som ville träffa honom och samtidigt var han personlig mot alla fast kön var flera hundra meter lång
Stor guldstjärna till honom
 
Jag tror jag ska börja skriva Janne när jag pratar om sambon
Det blir litet tjatigt och opersonligt för han har ett namn och det är Janne
Den här veckan har vi varit i stort sett utan barnbarnen
Jag älskar verkligen att ha dem runt mig men de börjar bli stor nu och uppskattar även annat än att vara med farmor/mormor
De roade sig så bra utan mig
 
Fredagskvällen blev det hör och häpna grillning här hemma
Det har varit dåligt med det i år
Det är länge sedan vi åt så mycket hämt och ute mat som de sista veckorna
Caitlin längtade efter sin farbror Kristoffer och hans flickvän Tasha som nu flyttat hit permanent från Chigago
Dessutom fylldes Jannes yngsta son år så det blev en perfekt kväll
 
I går kom pricken över I
Jag älskar att vara på Moningsand
En häligt lång strand där det går bra att bygga sandslott i vattenbrynet och fånga fiskar att lägga i en hink
 
 
I dag var vi nästa helt ensamma på detta sagolika ställe
 
 
Det här stället är det jag kommer att sakna mest när hösten kommer
Hade vi inte blivit hungriga hade jag nog varit kvar än
 
I dag blev det en strandlös dag
Vi hade ett skjutsningsuppdrag så vi tog en tur till Åstön när vi fullgjort uppdraget
 
 
En fika i härlig havsmiljö är inte fel
 
Hur mår jag då
Just idag är det en riktig bottendag
Mellan tummen och pekfingret kan man säga mitt i mellan i vanliga fall
Varje dag ringer jag på telefontiden till medicin för att få svar på en del frågor
Varje dag säger de att telefonkön är fylld
Jag tror inte på det för jag ringer 1 minut efter 8
Ångesten har dämpats en aning och speciellt om jag har annat att tänka på
Man säger att tid läker sår och jag anar att det gör det även när det gäller dödsångest
Jag funderar på att bara lägga tankarna åt sidan i två veckor och låta läkning av mina tankar gå av sig själv
Jag vet ju att man inte kan göra något just nu utan att jag ska se tiden an ändå så gnager det inom mig och jag vill ha svar på vissa frågor

Den allra bästa medicinen just nu är Livia, Caitlin och Agust
När jag är med dem och ser dem så känns livet värt att kämpa på för
Tack för att ni finns mina små troll
 
#1 - - mickis:

Vad bra att bilen gick att laga & det för en mindre peng :-)
Härligt för nu kan ni hitta på roligheter igen i sommarvärmen :-)

Kul att titta på Sean Banan & jag förstår att tjejerna blev helt lyriska :-)

Inte kan väl alla telefontider vara slut 1 min efter man öppnat.. hmmmm kanske får bli ett elakt brev eller en insändare till tidningen.... Hoppas du får tag på dem.. förstår att du har många funderingar & frågor :-)

Det är inte så lätt att bestämma sig för att inte oroa sig... men skönt att du har barnbarnen som hjälper dig att må bättre :-)
Kram

#2 - - Gunilla:

va bra att det var ett enklare fel på bilen iaf.

jag tycker sean banan är en riktig sköning :)