Tillbaks eller framåt

Så här när sommaren börjar ta farväl kommer tankarna om man ska se tillbaks eller gå framåt
För mig är det ett enkelt val
Mitt i sjukdomen så kan jag bara säga att sommaren har varit speciell
Visst har jag mått dåligt men ändå så blir det tummen upp när jag summerar
Kan inte att låta bli att hoppas att nästa blir ändå bättre
Jag har hängt med men själ och kropp har tagit stryk
 
I måndags började Janne jobba efter en lång ledighet
Det var jag inställd på så det gick bara bra att anpassa sig
Just den här tiden på året hamnar mina tankar i skolans värld.
Jag saknar den alltid i augusti när de andra lärarna går till jobbet efter ett sommarlov
Skillnaden i år är att det inte gör lika ont
Nu är det Cecilia min dotter som känner sorgen.
Efter att man konstaterat hennes whiplashskada ska hon omskolas
Jag riktigt känner hennes sorg över att inte vara bland den andra skolpersonalen
 
Måndagen blev en riktig sjusovardag
Jag hade nog en del att hämta igen
På kvällen kom Caitlin på besök
Det blev lite lek och bus vilket jag älskar
Vi har en egenhet i vår släkt.
De flesta av oss sitter på golvet med benen i ett M
Så även jag och Caitlin
 
 
Testa får du se?
Det är många som provat men hittills har ingen av de jag testat tyckt att det varit bekvämt
 
I dag blev det säsongsavslutning på Nackstabadet för vår del
Jag Cicci och barnbarnen tog ett sista sommardopp
Det var stort för mig som tappade all koordination för 5 år sedan
Simma var omöjligt och efter 2 års sjukgymnastik kunde jag simma 7 simtag på det grunda
I dag busade jag med dem i den djupa delen av poolen
Jippi
Sen klämde jag till med att bjuda dem på kycklingmiddag
Känner mig lycklig när jag tänker på det
JIPPI Jag kunde
 
Det blev en till riktigt mysig dag idag
Cecilia hade haft pyjamasparty för småtjejerna och jag kunde inte låta bli att åka dit idag och njuta av dem
En stund med skratt förlänger livet
 
 
Påhittigt värre när ingen vill åka med och bada
 
I kväll hissar det i magen
För två veckor somnade min fina granne in
En kvinna som Janne och jag delat många fina stunder med både här och i hennes fjällstuga
Jag saknar henne så otroligt mycket men tröstar mig med att det var det här hon ville nu
I morgon ska vi säga farväl men det är bara med ord för i mina tanakr finns hon med varje dag
 
Närmaste dagarna hoppas jag få lite stunder med Caitlin
På tisdagsmorgonen flyger hon hem till England för att börja skolan
Det tar några månader innan jag träffar henne igen men Agust och Livia finns här i närheten så leka vidare kan jag
 
Nästa vecka ska Janne och jag ta tag i Stockholmsresan som inte blev av
Dags att boka nya datum
Ska bli riktigt kul
 
#1 - - Mickis:

Fint att du kan känna att sommaren varit positiv trots allt ❤️
Tänk vad gott sällskap gör gott för själen ❤️

Mysigt med bad o kul att du klarade den djupa delen o kyckling till middag... Kalasbra dag :-)

Beklagar sorgen efter din vän... Hoppas det blir ett fint avsked ❤️

Ha en fin fin kväll
Kram ❤️

#2 - - Gunilla:

ja du, det blandas bra o dåliga saker i livet, men det är väl bara att acceptera även om det är tråkigt

Den där stilen,kan jag aldrig tänka mig att jag skulle klara av, ska testa när jag kliver ur fåtöljen :)