Veckan då jag skulle shoppa

En sak är då helt säker.
Jag har inga problem med att ändra mina planer eller hoppa på annat än jag planerat
Är då man är flexibel?
 
Onsdagen hade jag vikt till ett statsbesök och med det lite shopping för att förvirra mina tankar
Det är så mycket som förändras när Caitlin åker hem och Livia och Agust börjar skolan
När telefonen ringde och en granne ville ha hundvakt över nästa dag fanns ingen tvekan
Jag tillbringade dagen med Nisse
 
 
När man inte lever med en hund är det lätt att inte inse vad det kräver
Det ska lekas, ätas och promeneras
Trots det så hade han och jag en mysig dag
 
Nästa dag låg jag i startgroparna igen
Jag gjorde mig ingen brådska så telefonen hann ringa strax efter lunch
En kompis till mig vill ha fikasällskap
Hon hämtade upp mig och vi tänkte åka till Norra berget
Jag tror att vi både helst ville hitta något annat ställe
När hon förslog att vi skulle åka ut till Piren på Alnön sa jag inte nej
 
 
Jag vet inte hur många gånger jag varit på väg dit
Man åker förbi nerfarten när man åker ut till Spikarna för att sola
 Det var ett toppen ställen
Det fanns både ett fik och en restaurang där
Nere vid bryggan ligger Primus förtöjd
 
 
Primus är gammal ångbåt med en historia väl värd att veta
Inte nog med att vi hittade detta härliga ställe.
Vi kunde sitta ute i strålande sol
 
Med tanke på det väder vi sedan fick var det tur att vi utnyttjade dagen
Det har varit rejält stövelväder
Trots det så tog jag med mig Janne för att utforska Vår nya Erikshjälp butik
Hans dotter har redan hunnit shoppa lös där så jag fick lust att kolla om det fanns något för mig
Visst fanns det mycket att välja på och superbilligt var det
Kläder som man inte såg var använda kostade mellan 25;. och 37:-
Tyvärr så hade jag inte sug efter att handla
Jag vet inte vad det är för fel på mig
Det brukar aldrig sitta fast
På min näthinna har jag en röd stickad kofta får se om jag åker dit på tisdag och slår till
Jannes dotter bor rakt över gatan så vi stannade på fika och det var dags att klippa klorna på hennes katt Ester
 
 
Kvällen/natten när flera i min omgivning var på kräftskiva låg jag under täcket
Fy bubblan vad jag ogillar åska
Det kom några rejäla smällar och en var extra rejäl
Det visade sig att det slagit ner i höghuset nedanför oss
Blåljusen och röken kunde inte undgå oss
 
Nu är det dags för en ny vecka
Får se vad den innehåller annars får jag fylla den själv
Jag ska försöka låta bli att tänka på att jag fått en tid på medicin 8/9
 
 
 
 
#1 - - mickis:

Va??? Har du tappat shoppinglusten.. DEN får du allt lov att leta upp... :-P

Vad mysigt att vara hundvakt :-) & ja vist är det lita att pyssla med när man har hund, men speciellt när man har ngn annans hund :-) Söt är han iaf Nisse :-)

Mysigt oxå att få komma iväg & fika med en kompis :-) Sånt där behöver man få göra ibland.. Komma hemifrån & sitta & skvallra över lite fika eller kanske över en lunch :-)
Ibland kan jag känna när jag går hemma att jag känner mig så ensam... att man känner sig "onyttig" tror spec det är när hösten kommer & alla kör igång efter semestrarna...& vad gör jag... Ja första veckan kanske jag njuter av lugnet.. men sen då.. det går jäkligt snabbt att bli uttråkad & ändå finns ju inte orken att göra ngt stort... Men jag skulle vilja ha lite mer kul... vara lite mer social, men det gäller ju bara de stunder JAG orkar hahaha
Ähhh jag ska inte tråka ut dig :-)

Ha en finfin måndag :-)
Kram