Vad gör man av tystnaden?

Jag tackar mig själv för att jag bokade av fredagens aktivitet med Caitlin
När jag tänker tillbaks är det första gången som jag säger nej och inte finns där för de mina
Det var inget val
 
Jag går ständigt runt och känner mig gravid med en stor mage och ett illamående som inte vill släppa
Under fredagen fick jag tag i min medicinsköterska som hjälpte mig med att få utskrivet tabletter mot illamåendet
Lite bättre blir det men känslan av att vilja ha en toalett i närheten finns kvar
 
Hur som helst gick det ingen nöd på Caitlin.
Hon tilllbringade halva dagen med sin mamma på rehab och resten av dagen på Himlabadet
På lördag förmiddag vilade jag bara för att orka med att följa med och vinka av på tåget
Sambon styrde upp lite skidåkning så att resenären fick röra sig innan hon vände hem till England
 
Det är nu som tystnade kommer in
Det finns ingen som kan få mig att skratta som hon
Hennes skratt klingar högt och man rycks med
För några timmar sedan ringde hon och den här gången hade hon inte alls samma lust att vända åter till skolan
 
För första gången på 2 år känner jag en oro över vad som ska hända
Kommer jag upp på benen igen eller går det utför nu?
Jag vet att det är dumma tankar men jag tillåter mig att tänka så den här gången
Den starka positiva Lisbeth måste också på tvivla ibland
Det ingår i livet för alla att känna oro och att sörja
Jag är stark det vet jag men det är jobbigt att vara alltför stark
Just nu vill jag vara ett Mumintroll och bli ompysslad
 
Nog med att gräva ner sig
Jag berättade sist att jag missat målarkursen för att Caitlin var med
Det var inte lätt att koncentrera sig
I dag har jag hämtat upp min påbörjade uppgift
Kan vara bra att focusera på något annat
Jag älskar ju att måla
Veckans uppgift är att måla kroppsdelar och detaljer i ansiktet
 
Bjuder på ett påbörjat försök att spegla verkligheten med hjälp av en spegel
Är det så är jag ser ut?
Ja nära nog
Svårt att måla det man ser istället för det man skulle vilja se och ni ser alldeles rätt: Jag skelar
 
 
 
#1 - - mickis:

Man måste faktiskt få vara svag ibland.. Ingen orkar hur mycketr som helst.. Ibland behöver man får tycka synd om sig själv, vara orolig och bli ompysslad av någon som tycker om & bryr sig om <3

Jobbigt att må illa & vara uppsvälld. Hoppas illamående tabletterna hjälper.- Läste oxå att du fått klåda.. Har du ngt mot det typ Atarax?
För att kanske få en nt mindre uppsvälld mage så kanske det hjälper med probiotikatabletter. Har du testat det? Jag tycker att de är bra & underlättar lite...

Hoppas du mår bra snart!
kram

#2 - - Gunilla:

Dom tunga jobbiga dagarna, brukar trots allt gå över, hoppas du snart mår bättre i kropp o själ ! kram

#3 - - mariellejohnsson:

Hej. Skickar dig en stor varm kram och hoppas verkligen att du snart får må bättre igen.