Lång näsa

Igår kväll kom yngste sonen och hälsade på en sväng
Han bedömde läget som fritt fram
Sambon var riktigt pigg och när han såg mig tyckte han att jag både såg och lät piggare ut
Så var det också
 
Fick lång näsa då jag vaknade i morse med feber igen
Det känns som hela huvudet är fyllt av förkylning
Bara att sätta igång och kurera sig igen
I med alvedon och hostmedicin
Inte för att det hjälper så mycket
Hett vatten med honung och socker lindrar bäst
 
Sista veckan har det inte varit så mycket med matlusten
Jag har ätit det jag längtat efter
Om det varit nyttigt eller inte är strunt samma
I dag längtade jag efter en Diablo
Diablo är en special hos vårt lokala Sibylla
Starka kryddor och fett
 
 
Min omtänksamma sambo åkte och köpte ett mål åt mig
 
 
Tillsammans med en nyinförskaffad ljudbok ska jag äta i sängen
Tänk vad mycket man får göra när man är sjuk
#1 - - Gunilla:

vad är det man säger, inget ont som inte har nått gott med sig ! krya på dig !

#2 - - Anonym:

Hoppas du mår bättre idag?

Sicken envis förkylning... :-(
men ett diablomål kanske kan lindra även den värsta av förkylningar ;-)

KRAM

#3 - - mickis:

oj minsann jag blev anonym.. det vill jag inte vara ;-)

#4 - - Annika:

Hej. Hoppas att de starka kryddorna tog död på alla dumma baciller. Har nu varit borta ett tag så jag har lite att läsa ikapp. Kram på dig och krya på dig.

#5 - - cathrin:

När man är sjuk kan kroppen börja signalera längtan efter de mest konstiga saker och då får man unna sig det. Ska du äta din ljudbok med??? Nåja, säger som övriga - KRYA på dig! Kram

#6 - - Birgitta:

Berätta vad diablo är!!!
Men det såg gott ut. jag har minsann ingen att skicka - får handla själv om jag ska få nåt att äta.

Kram och krya på dig!