Ett steg fram några bakåt tre fram och ett bakåt.....

Rubriken ger en kort beskrivning av hur det ser ut just nu
 
Jag fortsätter att följa i de minas fotspår
Även om det ibland går lite för fort
Jag kämpar på och hänger med så gott det går
 
Förra onsdagen åkte jag och sambon ut på Spikarna för att ta en egen dag innan Caitlin skulle komma från England för att fira sommarlov.
Hon ska vara här en månad, i och för sig med sin mamma men jag är en av hennes favoriter.
Hon tycker jag leker så bra.
Det kan bli rätt intensivt att hänga med en 8- åring
När vi kom hem upptäckte vi att här bara en mil från där vi varit hade det regnar rejält
Grannen berättade att det blåst, åskat och regnat något så kopiöst
Vi hade vatten långt in i köket för balkongdörren hade stått på glänt men blåst upp
På allt ihop hade ett balkongräcke på fjärde våning lossnat och blåst ner
Det finns indikationer på att det kan ha varit en tromb
Det är anmält till hyresvärden att räcket lossnat men jag tror jag låter bli att komma för nära våra för vi bor på femte våningen
 
På torsdagen skulle hämta vi upp Englandsresenärerna
Gissa vad?
När vi lastat in deras packning startade inte bilen
Bara att lämna sambon där och vi andra promenerade den kvart det tar att komma hem till dottern
Inte det mysigaste när det är 28 grader
Tur att vi alla är positiva
 
Tur också att min äldsta son har en extra bil som vi fick låna över helgen tills vi kan hitta en verkstad
Stort tack till honom
Det hade varit olidligt att hålla till i stan när det är så varmt
Första kvällen Caitlin är här är det alltid samma sak som sker
Vi åker till Sidsjön så hon får bada
 
 
 
I England har man ju inte den möjligheten
Hela hon sken som en sol
 
Dagen efter packade vi lunch och åkte till Bergafjärdens havsbad
Trots att det var mycket folk så känns det aldrig trångt för starnden är både bred och jättelång
Det hände ett litet tillbud med mig
Från bilen går en stig ner till stranden
Helt plötsligt vek sig mitt vänster ben precis som det kan göra lite då och då
Jädrans vad jag skrapade upp både knän och underben
Som tur var så fanns det vattentäta plåster i butiken men sved gjorde det av saltvattnet
Vem kan låta bli att bada när det är 26 grader i vattnet
 
 
Trötta och nöjda åkte vi hem och lämnade av tjejerna som skulle vidare till caitlins kusiner
 
Bad bad och åter bad
Vi styrde söderut till Armsjön som jag berättat om tidgare
Den här dagen satt jag i skuggan och hoppade över badet
Mina såriga ben behövde vara ifred
Varmt vatten och blå himmel och tillsammans med sina kära
Vad kan man önska mer
 
 
I dag har vi poolbadat.
Badet som jag ser från min balkong
Inget jag väljer med det är Caitlins absoluta favorit och ett bra ställe att träna upp simning på
 
Jag har nyss läst om ovädret som dragit fram över Sverige
Hittills har det inte besökt oss men det är nog bara en tidsfråga eller så har vi haft vårt i och med tornadon
I morgon ska jag upp tidigt och ringa till medicinkliniken
Jag är lite besviken att de inte hört av sig fast mina pppper gått till dem
Jag har aldrig i mitt liv haft någon form av dödsångest men nu ni
Himmel så jobbigt det är
Jag hoppar till för det minsta och är livrädd för allt
Jag som älskar att köra bil fort sitter bredvid sambon och påpekar hastighet och avstånd med en klump i halsen
Jag är orolig sen tidigare när det åskar men nu är jag helt utom kontroll
Inte blev det bättre av att en av världens finaste kvinnor och min granne gick bort igår
Min ångest över min framtid är jättesvår nu
 
 
#1 - - Mickis:

Lider med fig Lisbeth o förstår din dödsångest... Minns hur det var för ngr månader sedan när jag fick veta att jag tappat nästan allt blod o järn i kroppen o hade så ont i sidan då var jag inte frack och ganska säker på att jag drabbats av ngt som skulle ta mitt liv... Samtidigt som detta hände läste jag boken om Kristian som fått magcancer o dött. Mina symtom stämde bra med hans...
Nu mår jag bättre o vet att det inte är ngt sånt så mycket prover som de har tagit på mig... Men din ångest förstår jag så väl... :-(
"Styrka till dig" ❤️

Härligt att du tar tillvara på de fina sommardagarna vi har 👍
Härligt att nu slapp trben där ni var men vad otrevligt att balkonräcket lossnat.... Be att sambon känner över ert räcke!!!

Så mysigt att Catlin ska vara här hos sin mamma och hos dig i en hel månad... Njuuuuut o ta det lite lugnt mellan varven få blir det roligare för alla :-)
Underbar bild i badet!!! Det syns att hon gillar det :-)

Sköt nu om dig allt du kan o ta vara på tiden med Catlin o dessa sommarveckor som är kvar ☀️☀️☀️

Stor kram till dig din otroliga kämpe ❤️❤️❤️

#2 - - Karin:

Så fin hon är Catlin! Bara med din närvaro så blir du lekfavvo. Man behöver inte säga eller göra så mycket, det räcker gott att ge de unga tid och uppmärksamhet!
Tänker mycket på dig, och vill ge dig styrka!
Kram Karin