Livet gick vidare

Trots att jag hade svårt att förstå hur det skulle gå till så gick livet vidare
 
Hela torsdagen funderade jag på om jag skulle söka upp min doktor för att få svar på vad som händer i kroppen
Typiskt mig så gör jag inte det
I huvudet ringer det: Det går nog över, dumt att besvära för jag är ju inte döende, törs inte för då tror han att det är mitt psyke........ord i all oändlighet
På kvällen stod jag inte ut
Det värkte och brände precis där levern sitter
Jag ringde 1177 och fick rådet att åka till akuten
Det blev några timmars väntan efter provtagningen
Jag fick bingo när jag träffade doktorn
Hur gullig som helst
Mina prover på levern var ok
Det enda som syntes var att jag hade lite feber
Jag har en fläck på högra sidan magen som ingen får trycka på
Det gjorde doktorn
Jag flög upp och skrek rakt ut
Han kunde inte göra något så där på natten men han ställde om medicinerna för att smärtlindra
Fy vale för dessa
Jag är halvhög hela tiden
Smärtan lägger sig men i huvudet är det tomt
I morgon har vi bestämt att jag ska kontakta min egen doktor
Den som lever får se
 
Jag fortsätter att leva trots detta
Jag är en krigare
Ju värre det blir ju mer strider jag
 
I lördags gjorde jag och sambon vår första stranddag för säsongen
Bara han och jag och det hör till ovanligheterna
Jag fick välja och vi åkte till mitt favoritställe, Bergafjärden
Jag är en badkruka men promenerade långt i det grunda vattnet
 
 
Jag skrev i sanden
 
 
 
Det var pålandsvind och långgrunt så trots att det var havet tippar jag på närmare 20 grader
Vi var inte många på stranden
 
 
Kan tänka mig att ingen trodde att det var så härligt där så tidigt i Juni
Vi bor ju trots allt i norrland
 
I går åkte vi västerut
Det blev surströmming med mamma, pappa och min bror
Kommer ni ihåg tv reklamen där man dukat bordet och det börjar regna
Så var det för oss.
In och ut fram och tillbaks med bordet
Innan vi ätit klart började åskan dundra
Jag är otroligt rädd för den
Jag satte mig i bilen under en filt och lyssnade på ljudbok
Jag småskrattar när jag tänker på att sambon kom dit och frågade om jag ville äta i bilen
Undrar jag hur han tänkte för det var surströmming på tallriken och han äter inte ens det
 
När det dundrat klart mös mamma och jag till inomhus
"Gubbarna" åkte till en tjärn och fiskade
Världens gladaste sambo kom hem med tre öringar
 
 
I dag lagade jag till dem
Det var det godaste jag ätit på länge
 
 
#1 - - Annika:

Oj,oj så sugen jag blev på öring nu...Fasiken vad jobbigt för dig att inte få må bra. Hoppas att din doktor kan hjälpa dig. Topoen att ni fick en mysig dag på stranden iallafall.
En stor stryrke kram till dig.

#2 - - envingad:

Men kära vän så ledsen jag blir att läsa om hur dåligt du mår ♥ Ja dessa kroppar är ett eländes elände. Har också problem med levern som vill höja sig rätt vad det är och jag vet fortfarande inte varför. Gastroskopi provade jag för några år sedan och de fick ej ner den där slangen så jag fick äta medicin och sen har jag inte vågat klaga.. men antar jag kan få bli sövd om det skulle krisa. Jag gör då inte om det kan jag säga! Tur att du kan fånga in guldkornen i din dagar i alla fall.
Varm kryapådig kram

#3 - - Karin:

Din dag på stranden, och mys hos dina kära är fina ljusglimtar i en osäker värld!
Styrkekramar Karin

#4 - - Beppan:

Tur att det är krigartag i dig!
Guldkorn som stranddagar och lyckofiske kan man suga på läääänge....
Kram :-)

#5 - - mickis:

Färsk öring är inte dumt :-)

Vad är det som gör så himla ont där på höger sidan tror man?
Bra att du gick till doktorn iaf.. Jag är oxå expert på att avvakta... Men jag tror det beror på att man vet att det inte är så lätt att få hjälp... Det är ju väldigt sällan man kan gå till doktorn, få en antibiotika kur & bli frisk på 7 dgr.. Tror knappt det har hänt mig ;-)

Vilken härlig dag ni fick på stranden.. Det är sådana dagar man njuter länge av...

Tråkigt att det blev dåligt väder när ni skulle äta surströmming... Du åt väl inte den illaluktande fisken i bilen??

Ha en fin dag!
Kram ❤