Hej hemskt mycket hej

Så dyker jag då upp igen utan att fatta vart dagarna tagit vägen
Sist jag skrev var det fredag för en vecka sedan
Jag har tänkt på er en del men styrfarten saknas
Ändå så händer det en del runt mig och när jag gjort de sakerna så stupar jag i soffan eller sängen
 
Den gångna veckan började med att vi fick "barnvakta" Livia och Agust
Jag visste inte om jag skulle hålla så jag bokade in dottern att backa upp min sambo
Det gick riktigt bra men jag känner inte riktigt igen mig
Jag är den busigaste farmodern man kan hitta
Hon har dragit sig in i skalet
Jag deltar men glädjen jag brukar känna vill inte infinna sig
Det måste bero på att jag saknar orken för det är världens mysigaste barn
 
Ungarna hadde i alla fall roligt på vår lekparksafari i närområdet
 
 
 
På måndagen startade jobbet som har tagit otroligt mycket tid den här veckan
När jag lovade att göra så anade jag inte det
Kan tyckas att det inte kräver så mycket men min energi räcker inte så långt
Jag startade med att skriva en överklagan till Afa försäkringsbolag
Det är min dotter som har fått avslag på sin ansökan gällande en arbetsskada som hon nu haft besvär av i nära 2 år
Under de här åren har hon arbetat ca 50 procent resten av tiden har hon varit sjukskriven.
Hennes läkare skriver att det är en whiplashskada
Försäkringsläkaren vill få det att det är nackspärr hon haft i 2 år
Jag tycker det liknar ett skämt
Jag blir så arg när jag ser hur ont hon har och är så begränsad i livet
Jag har gett mig den på att få igenom överklagan
 
Tisdagen var provtagningsdag
Blev kvar nästan 2 timmar för att fylla 8 rör
Blodet ville inte rinna som det skulle
På eftermiddagen åkte jag med en granne för att sända iväg en gåva till Mellan norrlands hospice
Det var där min fina vän fick somna in
 
På kvällen fick jag besök av Nisse
Nisse är hennes hund och husse skulle gå ut med några vänner för att äta en bit mat
 
 
Dagen därpå var begravningsdagen och vi hade kommit överens om att jag skulle stanna hemma med Nisse
Vi hade en mysig dag på filten ute i gräset
 
Torsdagen var en måste dag som blev helt ok
Jag var tvungen att besöka banken och hamnade sedan hos min sonhustru som arbetar med underkläder och badkläder
Gissa vad?
Äntlgen har jag ny baddräkt
Barnbarnet Caitlin skällde på mig i poolen förra sommaren
Hon tyckte min baddräkt var ful och jag håller med henne
En svart urblekt sak som var nära 10 år
 
Fredagskvällen blev det 9-årskalas
Jag är farmor till en nioåring
Nej jag tror de har räknat fel
Gofika blev i alla fall
 
 
Hur mår jag då?
Jo mycket bättre
På tisdag ska jag göra en Gastroskopi
Jag vet att såret finns kvar för jag känner av det
Morfinet är bortplockat och nu får ni hålla alla tummar att det går bra på tisdag
Går det inte bra så ska jag glädjas åt den här veckan som varit så nära en må bra veckan som det går
 
 
 
#1 - - Gitsan:

Jag ser att mycket har hänt under de 2 veckor jag haft bloggsemester. Jag ska tänka lite extra på dig på tisdag ;)

#2 - - Soldansaren:

Tycker också att det är svårt att hinna med bloggandet av någon anledning. Det finns massor som jag vill skriva om men när jag väl sitter vid datorn så är det liksom tomt.
Lycka till på tisdag, jag håller alla tummar!

#3 - - Gunilla:

HOppas du snart får mer krafter, alltid en energikick att ha barn omkring sig iaf !

#4 - - Annika:

Håller verkligen tummarna för att allt ska gå bra på Tisdag. Så himla mycket energi som går åt då man måste överklaga osv. Så tråkigt att de inte använder lite sunt förnuft och begriper att man inte har nackspärr i två år. Men du verkar ha haft fullt upp den sista veckan, hoppas att du orkar fortsätta så denna vecka oxå.
Lycka till med allt och kram på dig.

#5 - - mickis:

Förstår att du har det jobbigt & att orken inte finns men tycker ändå det är härligt att du orkar vara lite social mellan varven med barn, barnbarn & Nisse :-)

Håller tummar & tår att såret helst är borta, men iaf att det minskat & ser bättre ut ❤
Du verkar ju så sakteliga få må allt bättre?

Bra om ni orkar överklaga... Det är lättare att vara tuff när man hjälper barnen än när man ska hjälpa sig själv.. STYRKA TILL ER!

Kram