Jag vill men inte min kropp

I går kände jag mig glad
Äntligen kunde jag ta upp mitt promenerade
Det är några veckor sedan sist
När min kompis kom förbi och vi startade promenaden upp mot skogen hade jag i min fantasi en kort promenad
Det blir sällan som jag tänkt mig
Det var så kul och lätt att gå så det slutade med att vi travade 7 km
Visst kändes det men så ska det vara
 
Sista tiden har min matlust varit värdelös
Minst halva portionen blir kvar på tallriken
Armar och ben klådar så jag blir galen
Jag smörjer och smörjer
I dag vaknade jag med att jag måddes så illa
Jag har tillbringat några timmar på toaletten
Levern värker mer än vanligt och jag kämpar för att hålla humöret kvar
I mitt stilla sinne tänker jag: Det var väl själva f*n att jag inte ska kunna göra det jag vill
Ska en promenad påverka hälsan så mycket
I dag blir det vila så gör jag ett nytt försök att promenera i morgon
 
Annars har veckan som gått varit rätt så lik ett vanligt liv
I fredags tog jag bilen och hämtade Livia och Agust på fritids efter lunch
Janne smet tidigare från jobbet och vi åkte på Mac Donalds och hämtade hamburgare med barnen
Vi lekte lekar och busade
Så mysigt
 
På lördagen skjutsade Janne ut mig till Birsta city
Jag tänkte mig en riktig shoppingdag på egen hand
Mitt mål var butiken Vila
Veckan före hade jag varit in och kikat men orkade inte prova de kläder jag valt
Nu var dags
Så typiskt att många fler än mig gillar butiken
Inget av de plagg jag tänkt köpa fanns kvar
Tog en sväng förbi Vero Moda men har man redan bestämt sig för något annat är svårt att kasta om på direkten
 
I stället gick jag in på Ikea
Planen var att idag skulle jag plocka det jag behövde och det jag inte behövde
Det skulle få ta den tid det tog
Borde anat oråd när jag såg parkeringen
Det var varmt och trång
Gjorde det måste så fort som möjligt
Jag hade kollat lagerstatusen innan jag åkte
Det fanns då 6 stycken av den taklampan som jag ville ha
 
 
 
Kanske många fler än mig gillade den för på några timmar var de borta
Tur att vi bor nära Ikea
Tänker inte ge mig för den ska jag ha
 
Hur som helst så börjar hallen växa fram
Jag trodde jag var klar nu men när man ändrar en sak följer andra med
Jag försöker fortfarande återbruka med hjälp av ideer från Återbrukas facebooksida
 
Mina gamla frimärken som jag samlade när jag var 9 år fick bli en tavla
 
 
Kul att se vart det slutar i min hall
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Mickis:

Du är "lika dum" som jag ;-)
Varför går man 7km helt otränad när man kan gå 3km ena dan o 3km nästa dag?? Men jag vet hur det är.. Gör ju samma sak o ALDRIG lär man sig...

Hoppas du mår lite bättre nu att kroppen återhämtat sig?

Hallen blev jättefin! Vad käckt med frimärkena :-D
Jag har en miljon frimärken så jag kanske härmar dig :-)

Ha en fin kväll 💜
Kram

#2 - - Karin:

Snyggt med frimärkstavlan, och ett fint minne på köpet! Lampan är cool, hoppas att du får tag på den!
Kramar Karin

#3 - - Gunilla:

Jobbigt när det tar på krafterna så hårt, hoppas du tagit dig igen.

Det blev coolt och snyggt med den där frimärkstavlan tycker jag !