Om hjärtat får styra

Ofta så tänker jag med hjärtat
Det bara blir så
Det får sina konsekvenser när kroppen inte tål det jag gör
Jag intalar mig att det är bra att göra så för vilket fattigt liv jag skulle ha annars
När jag sitter där med konsekvensen tänker jag med hjärnan
Det är då jag är så trött så jag gråter
Tänk om jag kunde hitta en blandning mellan förnuft och känsla
Det kanske kommer när jag blir stor
 
Veckan som gått började med ett nytt sjukhusbesök
I planen ligger att nästa vecka ska en neurolog och en psykiatrisk läkare stråla samman och fundera på vart mitt problem ligger
Det finns ett frågetecken runt min medicinering
Kan det vara så att det är den som stör mitt signalsystem i hjärnan?
Man ska inte ropa hej innan svaret kommer men det är i alla fall på gång en dialog om vad som händer
Mycket av det neurologiska är kopplat till hjärnans funktioner
Hur som helst så går jag utan rollator
Det svajar och snubblar men jag klarar mig riktigt bra utan den
Om jag låter bli att tänka på svårigheten att gå så fungerar det bättre
Det går långsamt när jag rör mig men det positiva är att jag gör det utan stöd
 
Lördagen blev en riktig gulddag
Efter lunch kom Livia och Agust
Kommer inte ihåg när de sov över här sist för det är så länge sedan
Jag hade försäkrat mig att Janne och min yngsta son Kristoffer med flickvän skulle hjälpa till
 
Dagen var vikt till att pynta och pyssla
Livia kunde inte låta bli att klä ut sig till julgran
 
 
Världens finaste julgran fick jag
 
Tvåltillverkningen gick bättre än jag trodde och barnen fick med sig dem hem som uppskattade presenter till föräldrarna
Att stöpa ljus har tidigare när jag var frisk och kry alltid stått på agenda inför julen
Vi gjorde det lätt för oss och tillverkade randiga värmeljus i whiskeyglas
Otroligt snygga blev de

Det krävs en del pyssel innan man kan komma igång
 
 
Vi var alla trötta och nöjda med resultatet så deras planerade pyjamasparty ställdes in
Tror det tog 10 minuter att somna när de lagt huvudet på kudden
 
Efter en god natts sömn passade vi på att gå ut
Det var inte mycket snö som kommit men man får hålla till godo med det lilla
Hemma hos oss finns det stora ytor och mycket att göra
Den här dagen testades skateboard rampen utan skateboard
 
 
 
 
 
Tänk att det är jul snart
Jag älskar den här tiden
Det finns inget som stoppar mig i pyntandet
Jag fixar lite och sen blir det en stunds vila på sängen
Fungerar hur bra som helst
 
 
I alla fall en början inför vidare transport till platsen där den ska stå
 
Julförberedelser kan få mig att hitta oanade krafter
i dag tog jag bussen ner till stan för att handla sidenband och tyg
Det hade ju varit suveränt om jag tagit med bankkortet
Där stod jag med skägget i brevlådan
Bara att vända hem igen
 
Det känns som det största problemet just nu i livet är att mina tankar inte riktigt fungerar
Jag glömmer ofta saker och tappar ord
Men positivt tänkande så vänder man det negativa
I morgon går det nya bussar om jag får lust att testa igen
 
 
 
 
#1 - - Stina:

Känner igen det där med förnuft och känsla, det är svårt med balansen.

Jag kör på i 250 när jag har bättre dagar, får jag sota för det? Japp.....

Har flyttat min blogg som den hoppjerka jag är ;-) Välkommen till mig:
http://stinasbucket.blogspot.se/