Älskade höst

Finns det något jag njuter av så är det hösten
Vilka färger den bjuder på
Av någon anledning så sänker jag kraven på livet
Jag älskar när regnet smattrar på rutan och jag kan tända ljus hela dagarna
Inom mig lägger sig en ro för att skapa både genom målning och genom att skriva på mitt manus
Säger bara välkommen hösten
 
Förra helgen åkte Janne och hans son iväg för att ta upp båten
Visst skulle jag velat åka med men jag insåg att dagen skulle bli för lång för mig
Hade jag följt med hade jag fått se den här vyn i verkliga livet
Får nöja mig med en bild men det kommer en höst nästa år med och då ska jag vara där i verkliga livet
 
 
Min strategi om att hålla mig hemma börjar göra verkan
För varje dag känner jag mig mindre förkyld
Nästa steg är att ta steget utanför hemmet och se vad som händer då
Hur är egentligen dagsformen för mitt immunförsvar?
I går var jag på Ica och stannade även till på blomsteraffären, Floristhörnan i Nacksta
Passade på att förena nytta med nöje
 
 
En del gick direkt till Cancerfonden
Många bäckar brukar man säga
 
Det som jag varit mest ledsen över under tiden jag hållt mig hemma är att jag längtar så mycket efter Livia och Agust.
Mina små guldkorn ger mig sådan energi för att gå vidare när det kommer tunga dagar
En annan sak som också får mig att förstå att mitt liv inte ser ut som många andras är att jag fått tacka nej till en fest
Festen skulle gå i nostalgins tecken och jag hade verkligen sett fram mot den
Halv sju middagen hemma hos mig som jag kallar den blev också inställd
Vi är några stycken som träffas en fredagskväll i månaden och äter och dricker gott
Lite som i tvprogrammet, Halv åtta hos mig
Som sagt vad dags att testa på världen utanför endera dagen
 
Förra helgen läste jag en artikel i Sundsvalls tidning
Den handlade om en ung tjej i Sundsvall som har samma sjukdom som mig
Min doktor har berättat att det i Västernorrland finns 18 stycken med den sjukdomen
Ser man till att det bor 242 156 invånare här så är det en relativt ovanlig sjukdom
Ofta har jag önskat att jag fick kontakt med någon i samma situation
Därför var det skönt att få ett ansikte på någon som har det som mig
När jag läste så rann tårarna
Även om jag vet att jag är sjuk så är det svårt att föklara för människor vilket helvete man lever i vissa dagar
Hon beskrev den extra varma sommaren som en pina
Hon beskrev klådan som hon levde med
Sommaren som var upplevde jag på samma sätt
Jag visste ibland inte hur jag skulle stå ut
Hon berättade att hon nu fått en ny lever för hennes hade varit på väg att skrumpna
Jag skulle också vilja byta min men när jag tänker på vad det innebär efteråt ska jag kanske glad för att jag inte behöver göra det ännu.
Livet blir begränsat även då men efter tre nätter då sömnen inte varit vad den skulle kan jag tänka mig att byta i morgon
Jädrans vad det kliar fast jag har en stark cortisonkräm
 
 
#1 - - Mickis:

ja hösten är härlig im det inte regnar o blåser så mycket...
Synd att du inte orkade följa med o ta upp båten, men det kommer fler tillfällen :-)

Vad tråkigt att behöva ställa in middag & fest
Kanske kan då gå om du kör på med massa handsprit o inte tar på ngn?
Förstår att du saknar barnbarnen men samma där är de inte sjuka så håll dig en bit ifrån ingen beröring o handsprit
SPRIT SPRIT SPRIT ;-)

Mycket intressant att läsa om ngn i samma situation
Kanske kan tidningen förmedla ert brev från dig till henne? Kanske kan ni finna styrka & tröst hos varandra?

Ha en fin fredag goa Lisbeth ❤️
Kram

#2 - - Soldansaren:

Jag älskar också hösten. Det är liksom äntligen tillåtet att slappna av och man är inte tvungen att fara runt och vara på gott humör hela tiden. :)

#3 - - Birgitta:

Häromdagen såg jag en dokumentär om ett par män som hade en väldigt ovanlig vaskulär autoimmun sjukdom. De började med att fasta. De levde på frukt- och grönsaksjuicer. Inte såna man köper i affären, utan de köpte grönsaker och en juicemaskin. Och gjorde sina juicer själva. Efter tio dagar var klådan helt borta. Och de fortsatte i två månader att helt leva på dessa grönsaksjuicer. Sen började de så smått äta som vanligt. Men mycket nyttigare än förr. Och frukt- eller grönsaksjuice 1-2 ggr per dag.

Funderar du att testa så börja med grönkål. Och köp hem massor med grönsaker. Men du: snacka med din läkare först innan du påbörjar sånt här.
Kram!!

#4 - - Birgitta:

Litet PS. En av männen äter inte längre några som helst mediciner. Den andra har slängt mer än en tredjedel.