En god förmiddag

Det nästan känns som om allt börja bli som vanligt
Det tog några veckor att ställa om sig från att ha haft människor runt sig hela tiden till att tillbringa dagarna i mitt eget sällskap
Jag börjar konstatera att jag är rätt trevlig att vara med
 
På torsdagskvällen trodde vi att vi skulle få oväntat besök
Kändes som om någon höll på filma Gevalia reklamen
Långt bort i fjärran såg vi en luftballong komma svävande
 
 
När den kom närmare gick den lägre och lägre
Den styrde rakt mot vår balkong
 
 
Den lyckades få upp farten igen och lyfte
På nyheterna visade de någon timma senare att landningsplatsen hade blivit ett staket en bit härifrån
 
På fredagen gick jag på sjukbesök till dottern
Hon mådde pyton efter att ha opererat ut en visdomstand
Jag tog med mig henne hem och försökte pyssla om henne
Hon blev kvar på middag det lilla hon fick i sig
På kvällen var det dags för nästa sjukling
Janne fick skjutsa upp sin dotter till akuten där hon blev kvar
 
På lördagen var jag också social
Janne och jag tog en fika hos äldsta sonen
Det var så tyst i huset
Man är van vid full fart men det var bara han hemma

På eftermiddagen åkte vi upp på sjukhuset för att hälsa på Jannes dotter
En stor gallsten hade satt sig på tvären och man pratade om operation
 
 
På söndagen blev det besök i skogen
 
 
Varje år vill jag plocka kantareller och varje år misslyckas jag
Lite blåbär fick vi med oss hem och yngste sonens flickvän tog med dem hem för att baka något gott som efterrätt
Vi fick smaka på blåbärspiroger som hon lärt sig att göra av sin farmor som är från Polen
Annorlunda men mycket gott med en smak av kardemumma och kanel
 
När vi tuggat i oss pirogerna ringde telefonen och då blev det hämtning på sjukhuset
En ny läkare hade bestämt att någon operation skulle det inte bli
Gallstenen skulle vara kvar och om hon fick ont igen var det bara att åka till akuten
Hon fick med sig kramplösande som inte hjälpte speciellt mycket
Får se hur många dagar hon klarar sig
 
I dag fick jag äntligen till det och hörde av mig till min gamla kompis som fått cancer
Inte vilken kompis som helst utan en av min riktigt goa fina vänner
På torsdag ska jag åka och hälsa på henne
Vi har tappat bort varandra sedan jag flyttade in till stan men nu ska det bli ändring på det
 
Det finns saker jag tagit tag i nu
Jag har sagt att man måste fylla livet
Man får inte den "fyllnaden" av sig själv
Tyvärr så har jag nog tänkt så mycket
Lite tycka synd om mig varning
På onsdagar ska Agust, ett av mina barnbarn, komma hit på middag för några timmars samvoro
Han har börjat i förskoleklass och är lite tveksam till att gå i skolan
I våras var Livia här en dag veckan nu är det hans tur
 
Eftermiddagen tillbringade jag på Ikea med en kompis
Det var dags att fylla på ljusförrådet
Det bästa med hösten är att nu kan man tända ljus igen
 
Jag hann inte hem förrän Jannes dotter kallade på hjälp
Hon hann vara hemma ett dygn sedan var det dags igen
Jag blir så arg när jag tänker på hur hon behandlas av vården
En stor gallsten försvinner inte av sig själv det visste läkarna
Nu är hon inlagsd igen några kilo lättare för äta kan hon inte
Vi får se om det blir någon operation den här gången
 
Ett stort måste finns i mitt liv
Vår kära bil retas med oss
Under en period har halvljuset bara fungerat då och då helt efter behag
Nu behagar det inte lysa alls
Janne har varit på en verkstad och fått hjälp med felsökning
Tändningslåset med inre delar måste bytas
Jag börjar fundera på hur det ska gå med Stockholmsresan som vi planerat
Som tur är så finns Stockholm kvar med bil är vi rätt beroende av
 
 
 
#1 - - Anonym:

Men varför skickade de hem henne med en stor gallsten.... Hmmm det är ju bara att skjuta problemet framför sig... Har hon blivit opererad nu eller vad händer?

Stackars din dotter.. Att op visdomstanden är inte kul :-( mår hon bättre nu?

Vad bra att du kan ställa upp o bara barnbarnsvakt när det behövs. Är ju jättekul för dig o för barnbarnet :-)

Värmeljus o ljus förrådenbehöver verkligen fyllas på nu :-)
Här brinner det ljus varje kväll & det är så mysigt :-)



Vad bra att du återupptog kontakten med din sjuka vän. Det betyder nog mycket för er båda två ❤️

Förstår att du grubblar inland... Den tidsenhet man ju tyvärr o jag är likadan...
Ha en fin onsdag goa Lisbeth ❤️
Kram ❤️

#2 - - Mickid:

Ojdå jag blev visst anonym...Men nu vet du bensin kommenterat
Kraaaaam ❤️

#3 - - Gunilla:

Det låter som det rör på sig. Hoppas sjuklingarna piggar på sig, det är för bedrövligt hur sjukvården funkar, hur tänkte dom där ? måste inte en gallsten bort ?

Ha en fortsatt skön vecka...och bilen, hoppas den kryar på sig också !