Lisbeth mitt i livet

Mer och mer känner jag att jag är mitt i livet igen
Det finns för och nackdelar med det
Mest fördelar så klart
Nackdelen är att jag känner av kropp och själv på ett helt annat vis
När man är riktigt dålig existerar inga tankar
Jag längtar inte ut på samma vis
Nu vill jag så mycket och testar för glatta livet
Den onda cirkeln slår till med kraft och helt plötsligt är jag som i Monopolet tillbaks till gå
Skam den som ger sig det är bara att slå tärningen igen och trava på
 
Veckan som gått har bjudit på underbart väder
Jag har tagit min brassestol och satt mig ute med en kopp kaffe
En nyinflyttad parveln här på gården har skapat extra glädje för alla
Lilla King älskar människor
 
 
På tisdagen fick vi middagsfrämmande
Agust kom på besök
Det blev någon timme med parklek
Jag tror Janne och jag tyckte det var lika kul som Agust tyckte
 
 
På torsdagen var det dags för ett eldprov
En av mina riktigt fina vänner som jag känt sedan barnen var små har blivit allvarligt sjuk
Jag bestämde mig för att åka ut till henne och hälsa på
 
 
Den här bussen har jag inte åkt på 20 år
 
Hon och jag bodde grannar på den tiden och sågs varje dag
Sedan jag flyttade till stan har det inte blivit så många gånger som vi setts
 
Med darriga ben och fingrar som fumlade med busskortet lyckades jag ta mig fram
Det blev en eftermiddag som jag aldrig kommer att glömma
Vissa människor kan man vara ifrån flera år men ändå så pratar man som det var i går man sågs
Den värme som finns hemma hos dem har jag aldrig känt någon annanstans
Trots hennes sjukdom skrattade vi så tårarna rann
På kvällen hade jag en annorlunda känsla
Känslan av att vara lycklig av att ha en sån fin vän och känslan av sorg över vad hon nu har framför sig
 
Fredagskvällen blev trevlig
Jag, Janne och Cecilia min dotter var bjuden hem till en kompis som också varit kollega med dottern
God mat och trevligt umgänge gjorde att kvällen bara rann i väg
 
 
När vi skildes åt bestämde vi att vi en gång i månaden ska träffas och äta gott
I slutet av september är det jannes och min tur och i oktober tar Cecilia över
 
Lördagen skulle ägnas åt att leta krokar
Jag har pysslat till en tavla som ska in i en ram
På tavlan ska det vara krokar för nycklar
Vi blev utan krokar den dagen men hamnade mitt i Stenstadsdagarna
Ett tvådagars jippo i centrum
Det fanns något både för stora och små
 
Utanför vårt fina kulturmagasin höll brandkåren till
 
 
Torget var fyllt av lokala producenter som sålde egentillverkade saker, bär, svamp och ekologiskt odlade grönsaker
 
 
Jag hittade en en utställning av gamla bilar
Lite speciell var den här bilen för mig 
Det var en jämtländsk bil dvs från mina hemtrakter
Titta på regestreringsskylten med sitt Z
Det stod för Jamtland
 
 
Medans vi promenerade runt där sprack himlen upp och solen gassade som en sommardag
Vi promenerade ner till hamnen och tog oss en tunnbrödsrulle till lunch
Hamnen är ett av de ställen vi besöker då och då
Rofyllt vid vattnet och en marin stämning
 
 
När jag kom hem insåg jag att min "fulla" rulle har en gräns
Efter en timmes vila var det dags att byta om
Surströmmingen väntade
 
 
Jag lyckades få i mig 5 stycken av godingarna
Efter en kväll i trevligt sällskap stupade jag i säng
 
I kväll blir det till att summera sista månaderna
Jag ska träffa min medicindoktor i morgon
Jag är allt annt än nöjd med hjälpen och vården jag fått sedan maj månad
Det är så lätt att sitta där med honom framför mig och få tunghäfta
Skriver jag ner vad jag vill prata om så blir det förhoppningsvis bättre resultat
 
 
 
 
#1 - - Med Lenas egna ord:

Hej!
Fina foton som vanligt! Jag kommer mig inte för att ta kort. Tar du med mobil eller systemkameran?
Förr hade jag en BRA läkare, han var van att jag hade en lapp med noteringar, frågor. Han var så van att han bad att få lappen, sen benade vi ut en sak i taget. Och jag blev nöjd?
Nu får man bara ta ETT problem i taget det funkar inte när man är multisjuk. Problemen hänger ihop.

Men jag ska tänka på dig i morgon och hoppas att du kan "bita ifrån".
(Jag ska på keramikkurs/träff)
Kram

#2 - - Polär Marielle:

Hej, är här och tittar lite. Många kramar från Marielle!

#3 - - Mickis:

Taggtråd till frukost Lisbeth så blir du taggad... Buss på!!! ;-)
Jag håller tummarna för bra hjälp & ett riktigt bra bemötande ❤️

Vilken fin lite glädjespridare ni fått i huset en egen King :-D

Kul att träffa en vän, en kär mycket god vän :-)
Riktigt bra vänner kan man vara ifrån en tid o när man ses så är det som igår. Hoppas ni går möjlighet att ses lite oftare nu trots hennes o din sjukdom ❤️

Trevligt stt träffa vänner o äta god mat en gång i månaden :-)
Tack för dina fina ord hos mig ❤️
O ja visst är hon en bra människa dottern ❤️

Ha en god natt o lycka till imorgon!!
Kram ❤️

#4 - - yvonne:

Det är gott att ha vänner som man kan skratta med....Ibland så är det bra att bara ha en hörna som är min. Men viktigt att gå ut ur hörnan ! Kok röbeterna skiva dom panera dom som vanligt kött och stek Det är så gott!! Ha det så bra! Kram!

#5 - - Viola:

Det är tre månaders sedan jag skrev något i min blogg men nu är jag tillbaks.
Du är bland de första jag tittar in till. Har sänt dig en tanke då och då och undrat hur du har det.
Jag blev glad när jag såg att du var kvar. Många av mina följare har slutat att blogga.
Som vanligt skriver du fint om din vardag.
Hoppas läkarbesöket blir bra.
Surströmming äter jag en gång om året och det är gott. Jag har lärt mig men jag gör en klämma och den minsta beståndsdelen är fisk. Det blir inte så mycket av två stycken. I år åt jag också fem.
Jag kan sakna bokstäverna på bilarna och som visade var de hörde hemma.
Nu ska jag ta en promenad till stan och se om jag kan hitta ett par långbyxor dom passar.
Ha det bra.
Kram Viola