Som trumpinnar

Vaknar och struntar i planen att ligga kvar i sängen och lyssna på ljudbok
 
 
 
 
Ute lyser solen och efter en snabb titt på termometern ser jag att det är tre grader men fortfarande på plussidan
Vissst har det varit en härlig sommar och början på hösten men nu kommer min årstid
Jag älskar hösten och vintern
Alla vackra färger och klar luft gör mig glad
För att inte tala om vintern då landskapet bäddas in och jag känner att det är här jag hör hemma
Kanske är det jämtlänningen i mig som får mig att må gott då
 
Dagarna som gått har fortsatt i promenerandets tecken
En av dagarna tog jag med mig Janne på en promenad runt Sticksjön
När han och jag bestämde oss för att bli sambo blev det alldeles i närhet av den här lilla sjön med betoning på lilla. Numer är det inte inte mycket till sjö. Den börjar växa igen men gångvägen runt den finns kvar
Det blev som en liten nostalgitripp för oss
 
 
 
I fredags ringde min " Pt " som jag lite skämtsamt kallar henne
Jag vet inte om jag hade kommit igång så bra om inte hon peppat mig och hämtat upp mig för promenader
Den här dagen visade hon mig en ny gångväg
Inte vilken som helst
Vägen gick efter havet
I strålande sol med utsikt är det lätt att få fötterna att trumma på
Efter tre kilometer kom vi till en båtklubb där vi hittade en altan att sitta ner på
Kaffet smakade ljuvligt i den här miljön
 
 
Men vad vore en dag utan lite shopping i allafall för ögonen men inte plånboken
Jag är inne i en period när jag gillar att fixa till hemma
 
 
På Alnön, där vi även promenerade, hittar man den här butiken
Vilken pärla
Vi gjorde några varv där inne och jag ska absolut åka tillbaks och botanisera mera
 
På lördagen var det dags igen
Min äldste sons svärmor ringde och var sugen på att röra på sig
När hon ringde tänkte jag först säga nej för lite sliten kände jag mig i benen
Vilken tur att jag inte tackade nej
Själen ska ha sin del också
Vi gick och vi pratade så tiden bara rann iväg
 
Med facit i hand så kunde jag räkna ihop att jag gått 21 kilometer på en vecka
Mycket mer än jag planerat för den första veckan
Dock blir jag inte förvånad
Jag har alltid varit en , allt eller inget människa
Det är på gott ont
Jag är ju som ni vet Bipolär och den ena sidan av den sjukdomen drar iväg väldigt lätt
Trots allt har jag kontroll över sjukdomen men den här veckan ska jag ta det lite lugnare
 
Uttrycket att stå vid spisen hela dagen stämde mycket väl i söndags
Både jag och Janne tillbringade stor del av dagen i köket
Klockan 17 rasslade det till i hallen och våra barn med respektive och barnbarn dök upp
Varje år samlar vi dem, minst 4 gånger för att äta och umgås.
Det är uppskattat och framför allt, vi älskar att ha dem runt oss
Det blir trångt och varmt och ljudnivån ligger hög
 
I dag är jag ensam igen
Janne har börjat arbeta heltid igen
Helt ok för mig som är van att ha ytan för mig själv
Kanske dyker Cecilia upp efter sitt läkarbesök
Efter alla tandproblem och förkylningar har hennes rehab legat nere
Jösse så hennes kropp har farit illa
Håller tummarna för att doktorn kan hitta ett mirakelmedel mot whiplash
 
Extra spännande är det att kolla posten idag
Förhoppningsvis kommer mitt recept på motion
är det så väl ska jag boka in mig på vattengymnastiken på torsdag
 
 
 
 
 
 
#1 - - Beppan:

Det där med promenader är verkligen en lisa för både knopp och kropp! Bra sätt att fylla på energiförrådet. Jag brukar ta långa promenader flera gånger i veckan, men den senaste tiden har det blivit lite si och så. Skyller på skavsår som jag fick första dagen jag satte på mig strumpor och promenadskor efter en lååång sommar barfota i sandaler.

Trots att jag också är Jämtländska så gillar jag inte vintern och mörkret. Har nog varit björn i ett tidigare liv. Det där med att gå i ide lockar!