Äntligen

Så kom den då den efterlängtade sommaren
I går funderade Janne och jag på vad man egentligen kommer ihåg så här på sluttampen
Inte är det regnet och kylan som slog oss med häpnad under högsommaren
Det blir de sista härliga sommarveckorna som gör att vi förlåter eländet som var
 
 
 
 
 
 
Tyvärr så påminns jag också om min eländiga kropp
Förra årets värmebölja däckade mig helt
Nu efter två veckors värme är det kört
Det är bara att stanna inne under dagarna
Min sjukdom i levern blommar för fullt av värme
Jag mår illa och hela jag vill resa till en annan planet
Förra året sa jag att inte en sommar till som jag går omkring och mår så dåligt
Då får de byta levern
Jag ska till min doktor i september så då blir det ett snack om problemet
Jag vet att det är en mycket stor operation utan garantier men som det känns nu funderar jag allvarligt på att genomgå ett leverbyte
Det skulle vara så skönt att kunna boka en resa till värmen
 
Hur som helst så blev det tre fina veckor då jag kunde vara med
Vi har fortsatt bada, bada och bada
Vi har besökt några av våra favorit stränder både med och utan Caitlin
Jag har hängt vid poolen och busat i vattnet
 
En eftermiddag tog vi med oss Caitlin och Cecilia till Spikarna
Det är så vackert där och Caitlin utbrast: Det är här det vackraste stället i Sundsvall
 
 
 
 
En av dagarna blev det kusinlek här hos mig
Det är full huggning när alla tre barnbarnen är här
Skattjakt, lekar och poolbad stod på schemat
Dagen avslutade vi med att blåsa såpbubblor
 
 
I förra inlägget berättade jag om Tarzanstigen
Den här gången blev det Björnstigen
 
 
 
Jag skickade ut Caitlins morbror och hans flickvän att äventyra
Den här stigen är tuffare än den första så jag tittade på.
En mysig kväll blev det
 
Att bo vid kusten har sina fördelar
Inte bara många långa stränder utan även platser att bara vara på
Mellanfjärden är en sådan
Vi hade tänkt att äta en bit mat men det var fullbokat
En glass som var lokalproducerad fick vi nöja oss med
 
 
Om två dagar åker Caitlin tillbaks till England för att börja skolan
Den dagen är en måttstock för mig att nu är sommaren slut och vardagen börjar
En vardag får man även om man inte har ett jobb att gå till
 
 
 
 
 
 
#1 - - TantGlad :

Du har samma bild som jag har i föregående inlägg. Spikarna är Värkligen vackert. Den lilla bron över och sen att promenera omkring där är så mysigt.. Ett vackert ställe. Var dit för några dagar sedan.
Ja nu har det varit ett par varma dagar.

Kram från mig.