Inget är som väntans tider

Nu är det julafton snart och jag kommer ihåg den magiska känslan som kom när paketen hade landat under granen
Så många timmar jag satt där och klämde och kände på paketen
Jag ruskade på dem och ibland så lät det från dem
Ibland var de mjuka lika med mindre spännande
De hände att mormor kom på mig och då var det färdigklämt för den gången
 
Nu ligger det ett gäng klappar och väntar på att bli öppnade
Den här gången är det inte mina utan de tre barnbarnen som ska öppna dem
Jag älskar att ge bort presenter
Nästan roligare än att få egna
I år hade jag bestämt att plastgranen skulle ut
En alldeles riktig gran skulle pyntas
Vilken tur att vi inte slängde bort plastgranen
Livet vände liksom åt fel håll
Det gäller att kunna se det positiva fast planen sprack
Det blir ju jul i alla fall
Nästa år ska jag ha en levande gran
 
Det är inte bara julafton jag väntar på
Under alla under,
Min Amaryllis växer och frodas
 

Trodde aldrig att jag skulle lyckas
Riktigt stolt är jag över mig själv
 
 
I veckan hade vi förmånen att låna Livia och Agust två eftermiddagar
Det blev super eftersom jag hela tiden väntade på fredagens besök på röntgen
När man är med dem finns ingen tid till tankar
 
Torsdagen och fredagen bestod av förberedelser inför sjukhusbesöket
På fredag eftermiddag var jag rejält hungrig
 
Det här med sjukhus efter klockan 4 är annorlunda än att vara där på dagen
I den långa korridoren som vi gick fanns inte en människa
Väl framme vid glasdörren in till röntgen trodde jag att något blivit fel
Jag stirrade rakt in i en svart korridor
Det enda som lyste upp var en julgran
Ett finger på klockan och jag såg en man komma gående för att hämta mig
Ett lätt surealistisk känsla när jag gick där i mörkret mot en tänd julgran
Jag hade kommit rätt och snart var det bara att köra igång
 
Sköterskan som satte kanylen i armen på mig frågade om jag frös
Det gjorde jag inte men kände mig rätt liten där jag låg
Nu är det gjort och tankarna fortsätter att snurra
Jag frågade när svaret skulle komma och de sa att det brukar ta 2 veckor
Aldrig att jag väntar så länge
Det slutade med att jag ska få ringa på måndag eftermiddag för besked
 
Det är så skönt att ha så fina människor runt mig
Tack för att ni finns Janne, mina barn min sonhustru och mina två bästa vänner här i livet
 
I dag har jag skickat ut Janne för att plocka nytt granris
Har aldrig varit med om att det barrat så på kort tid
Bara att konstatera att granarna inte mår som förr i tiden
 
Om några timmar är det dags att hämta Caitlin och Cecilia vid tåget
längtar efter att höra hennes härliga skratt
Det är bättre än värktabletter
#1 - - Karin:

Visst är det spännande med paket! Mina tre barnbarn vill bara ha pengar i år. Så det får bli det!
Önskar dig fina dagar med C och C!
Kramar i adventstid!
Karin

#2 - - Annika:

Vi har en levande gran...eller jag är inte så säker på att den lever för oj så den barrar. Men den luktar gran i allafall. En stor kram och en riktig GOD JUL Lisbeth.

#3 - - Leva-Kerstin:

Jag önskar dig en lugn och stämningsfull jul.