Mitt allt här i livet

Vad gjorde jag utan honom?
Han som finns för mig både dag och natt
Han som finns kvar fast vi bara hunnit leva vårt liv i fyra år innan sjukdomen slog till
Han som inte reklamerat mig fast det inte blev som vi tänkt oss
Han som tillsammans med mig fick ändra sitt sätt att leva
 
Han som fick se sig om i det blå efter resorna som vi gjorde
Han som inte längre kunde vara spontan och promenera ner på stan för en rolig kväll
Han som fick sköta hela ruljansen hemma
 
Aldrig någonsin har jag hört honom klaga
Jag har försökt få honom att göra saker på egen hand
Har han gjort det?
Nej han ville hellre vara hemma med mig
 
Under några höstmånader trodde vi båda att nu var vi på väg tillbaks där vi startade
Livet är grymt.
Det var vi inte alls
I går visade han mig att han fortfarande står kvar vid min sida
Det ska bli julfirande här hemma och jag känner att jag inte orkar med att fixa allt
Vad gör då denna underbara man?
Trots att det finns dagar på hans jobb då han absolut inte kan vara ledig stegade han in till sin chef och föklarade situationen
Det löste sig och jag ska få precis den julhelg med barn och barnbarn som han vet att jag älskar
 
Jag brukar inte skriva om andra i min blogg men han är värd alla dessa ord
Mitt hela liv och mitt allt
 
 
Jag känner mig glad för att jag har fått så många läsare
Det är en av mina livlinor
Tack för att ni finns
 
Har någon av er provat på de små stjärnorna på Rusta?
Det har jag
Att vika dem var ett äventyr
Resultatet blev några sönderrivna stjärnor innan jag kom på knepet
Tröstar mig med att de kostade 5:- då får man räkna med lite svinn
 
 
I morgon kommer jag inte att vänta längre
Kl 7.30 är det jag som ringer till röntgen för att höra om vad som händer
Förra sjukdomsperioden väntade jag och resultatet blev en katastrof
Jag fungerar just nu som om jag har en timer
Förmiddagrna är ok och som kontrast är timmarna efter jag ätit middag som är riktigt pest
Tårkanalerna öppnas efter liknande mönster
Ibland bara rinner det för att lika snabbt stoppa upp
 
I dag fyller fina mamma 76 år så jag sänder henne en stor grattis kram
 
 
Nu kör vi ett år till mamma
 
 
#1 - - Leva-Kerstin:

Blir rörd, kärlek, kärlek är ordet.
Kramar om dig

#2 - - Korpunge:

Du gulle tid så fint. Det är kärlek det ♥
Underbart att läsa!
Nej jag har inte provat att vika julstjärnor, kan tro det var ett pillergöra :)
Ha en fin lucia
Kramis

#3 - - Annika:

Sååå fin kärleksförklaring....Hoppas att du får svar från röntgen så du slipper vänta längre. Ha nu en fin början på den här nya veckan.
kramen i kylan