Några ord från en seg och envis kvinna

Jag är en mycket seg och envis kvinna
Det har räddat mig under alla sjukdomsår och under hösten så trodde jag att nu äntligen skulle jag kunna kliva tillbaks till arbetslivet
Hej vad jag bedrog mig
 
I veckan var jag tvungen att åka in på akuten
Det finns smärta och det finns annan smärta
Den här kände jag inte igen
Benen var som spagetti och jag fick ta hjälp av Janne
 
Besöket gick fort den här gången
Jag träffade en fantastisk fin läkare
Alla värden var som de brukar vara ändå gjorde magen så bedrövligt ont
När hon undersökte mig skrek jag rakt ut
 
Efter undersökningen satte hon sig bredvid mig och jag fick en kram
Hon önskade att hon haft ett trollspö att svinga över mig
Hon tyckte att jag fått nog av det onda i kroppen
 
Har du något trollspö?
I så fall får du gärna svinga det över mig
Doktorerna har en teori om vad det kan vara
Jag ljuger om jag säger att det här ska gå bra för det vet ingen
Jag vet att det kommer bli en tuff tid tills alla resultat kommit
 
Min blogg ska innehålla glädje
För tillfället är det svårt men ändå är bloggen en livlina där jag får leta rätt på det positiva i livet
 
Tur det är jul= Min bästa årstid
Det är bara snö som fattas
Meterologerna har sagt att på lördag ska det bli vitt
Vi får hoppas att de har rätt för just nu är det skridskor som gäller
Blankis backe upp och backe ner
 
Mina fingrar som inte är gröna har ställts inför en utmaning
Plantagen fick besök i helgen
Överlever blomman är det första gången det händer
 
 
På vägen dit stannade vi på Erikshjälpen
Där kunde man snacka om tomteåtervinning
Flera bord som var proppfulla av tomtar och andra saker som hör julen till
Priser mellan 5 - 15:- gjorde att några fick följa med hem
 
 
Jag gillar traditioner och något som jag hållt på är färgerna på kulor i granen
De skulle vara röda och glittret silverfärgat
I år hände något
Jag köpte bruna och guldfärgade kulor
Dessutom slog jag till med guldglitter
Så snyggt det blev
Fnissar när jag tänker på hur vågad jag varit
Skämt åsidor så är förändringar nyttiga
 
I morgon ska lilla bilen in på kontroll
Lustig en det där
Från det att vi beställde tid har den gått som en klocka
Hoppas på positivt besked för vem vill laga bilen nu när det är jul
 
#1 - - Korpunge:

Men så jobbigt det låter med magproblemen. Hoppas verkligen att de hittar vad det är som är galet så du får hjälp med det där.
Här har snön som kommit blivit mer eller mindre is. Missminner jag mig inte så var det samma visa ifjol men vi får hoppas det kommer mera vitt innan jul i alla fall.. sen kan det liksom kvitta :)
Ha det så gott nu och va rädd om dig och lycka till med bilen i morgon också
Kramen ♥

#2 - - Karin:

Hej igen!Jag följde dig under 2014, men så plötsligt kom jag inte in på din sida. Men så plötsligt hittade jag din länk igen! GLAD!
Amaryllisen behöver du inte vattna alls, det gör inte jag. Hoppas att den skänker dig vackra blommor!
Kram i adventstid!
Karin

#3 - - Inger Maryissa:

Det är jobbigt med smärta och tar på krafterna...
och önskar dig verkligen att det blev bättre...
Ja, undrar om det blir någon snö i år....
Här i Stockholm, verkar det som om hösten fortfarande vill stanna kvar..
men det skulle vara fint med en vit Jul och Nyår
Kramar