Att skriva av sig sin ilska

För mig har det skrivna ordet varit bra att använda när jag känner mig arg
I dag är jag riktigt arg men mest besviken
Besviken över att leva i ett land som inte stöttar människor som får kämpa för att klara av dagarna
Jag är inte arg på Försäkringskassan de har gett sitt fulla stöd
Jag är inte arg på rehab gruppen på arbetsförmedlingen de har funnits där för att hjälpa
Jag är inte arg på Vårdcentralen inom landstinget
De har lyssnat undersökt och skrivit intyg
Jag är istället blå av ilska i ansiktet över hur Afa behandlar en människa som råkar ut för en skada i jobbet
Tror mig veta att det inte gäller bara en person utan många fler
 
Mina vingar växer vidare och med dem min stridslust
Inte å mina vägnar utan för min dotters skull
Jag ser det inte Afa ser
Jag ser hur hon kämpar varje dagt på gymet med sin rehab
Jag ser hur hon går på sina behandlingar hos sjukgymnasten
Jag ser när hon inte orkar delta i vardagslivet för hon har så ont

Jag både ser och hör att hon försöker hålla humöret uppe fast det känns tröstlöst
Tröstlös att få sitt liv förstört
Tröstlöst att Försäkringskassan säger att du är så dålig så du får inte börja arbetspröva än?
Tröstlöst när de och arbetsförmedligen säger att du måste be din läkare att sjukskriva dig 6 månader till
Dessa instanser lever tydligen på annan planet än Afa
 
Jag blir så arg när jag läser att Afa beslutat att en skada i nacken inte kan uppkomma när man dras ner bakvägen i vattnet
Jag blir ändå argare när jag läser att de formulerar om det hon skrivit och påstår att det var en mild dragning
Jag blir topp tunner rasande när jag läser att de i omprövniongsbeslutet skriver att hon låg i vattnet och drogs ner
Tydligen var de där vi olyckstillfället för i så fall var inte hon där för så gick det inte till
Jag ställer mig frågan: Har de rätt att hitta på saker som skulle hjälpa till att slippa betala ut någon ersättning?
 
Jag läser också i beslutet: att man bedömer att de sjukskrivningskrävande besvär som föreligger är av typ som är vanliga förekommande i befolkningen genomgående utan olycksfall
 
På hennes sjukintyg står det att hon har : Distorsion i halskotepelare Whiplashskada
Är det så att det är som de skrev. vanligt förkommande i befolkningen?
Det som är extra konstigt är att hon inte vet vart hon fått det ifrån om det inte kommer från skada
 
Den frågan fanns i överklagandet men något svar fick hon inte
Det känns inte bra men nu har jag fått skriva av mig och lättat på trycket
Vad ni än gör: Var försiktig i jobbet. Att få hjälp av den försäkring som man tror gäller är inte självklart
 
 
 
#1 - - Med Lenas egna ord:

Hej!
Hoppas att din dotter är med i facket! Jag kämpade i drygt 5 år för att få rätt, men det var mot Fk. Till slut kom fackets advokat in och hjälpte mig, då gick det bra.
Jag hade vittnen på a-skadan, men Fk påstod att det var förslitning i ryggen.
Men,k som sagt, jag kämpade och fick till slut rätt!
Man ska vara stark för att vara sjuk!
Kram

#2 - - Mickis:

vad dåligt :-(
Kan VCT kanske skriva lite tydligare för att AFA kan förstå?

Det finns såklart ingen hjälp man kan få rent rättsligt som inte kostar ngt?
Överklag igen o kräv ett svar på det man undvek att svara på

Förstår att du är ARG O BESVIKEN!!
Stackars dottern...
Ha en fin kväll!
Kram ❤️

#3 - - Stina:

Förstår att du är arg :-(
Jo nu har jag lagt upp flera plagg av det jag har kvar, finns från strl XS upp till XXXL nu. Men skynda fynda, finns inte många plagg av varje. Två av de sista snygga favoriterna gick idag.

www.sbloppis.blogspot.se