Skakig i händerna

Det är bra med en blogg för då kan man summera vad som egentligen hänt sedan sist
Ofta känns det som om dagarna bara går och jag glömmer bort att uppskatta livet
 
Jag är med bil igen
Innan tisdagen då den skulle lämnas in var jag beredd att låta bli att laga den
Man vänjer sig snabbt vid att vara utan
I mitt hus finns så många fina grannar
Flera av dem erbjöd skjuts ifall det skulle behövas
Nu när jag fått tillbaks den så njuter jag
Det är en viss frihet att ha den på parkeringen och spontant åka iväg
Sambon blev direkt en latmask
Från att ha promenerat från jobbet så frågade han snällt om jag behövde bilen
Det behövde jag inte just då
Den här veckan har jag bokat den
 
Den härliga snöbilden är ett minne blott
Fy bubblan vilket väder det varit
Det töade och frös och töade och frös
Det ledde till att det blev svallis och de som sandade hade inte tid
En eftermiddag bestämde jag mig för att trotsa backarna och gå till affären
Mina broddar har försvunnit så vilket äventyr det blev
Mitt i backen ner stod en granne och kom varken tillbaks eller framåt.
Faller en faller alla blev mottot
Vi höll krampaktigt i varandra
Sista biten åkte jag på knäna ner
Att ta sig hem gick inte mycket bättre.
Vi skrattade så jag häll på att kissa på mig
Vi gled tillbaks hela tiden
När jag kom hem var sambon på väg att efterlysa mig
Jag hittade en av mina broddar och med hjälp av den klarade jag resten av veckan
 
Jag har börjat måla igen på egen hand
Det är min syster som ska få en tavla med namnet: Systrar
Enda problemet är att av och till kan jag inte hålla i penseln
Stora svepande drag går bra men finliret får vänta
Det kan ha en orsak
Inom mig lever jag med en stor oro just nu
Det blir lätt så när en riktigt nära anhörig är sjuk
 
På fredagen tog jag mig halkandes hem till Cecilia
Hon hade åkt till England för att hämta Caitlin, mitt barnbarn
I ett svagt ögonblick hade Cecilia lovat att ordna jul när hon kom till Sverige
I år var hon med sin pappa över de helgerna
Julgranen, den lilla rosa, skulle kläs och julklapparna skulle slås in
Kändes lite fel men lovat är lovat
 
Lördagen blev det en tur till Birsta
Som vanligt inga ärenden för mig men alltid kul att komma dit
Lite shoppingsugen börjar jag bli
 
I går hämtade vi upp resenärna vid tåget
Julafton blev lyckad
 
 
Vi struntade i skinkan och körde makaroner och köttbullar
Alltid populärt med svenska köttbullar när man bor i England
 
Jag är måttligt intresserad av sport men en sport står mig nära
Varje dag har jag suttit bänkad framför tv:n
Det är utförsåkning
Under många år när barnen var små levde jag i slalombackar runt hela Sverige för att supporta när de tävlade i utförsåkning
Jag har planer på att testa på att åka igen
Det är många år sedan nu
Bara tanken på att jag längtar tillbaks dit gör mig glad
Får försöka att pricka in en dag när jag har koll på kroppen
Vore ju bedrövligt om inte nervimpulserna skulle fungera mitt i åket
Trots allt så måste man testa innan man vet
 
Veckan som kommer ska jag umgås med barnbarn och åka iväg på en liten tur
När det blir och hur länge jag blir borta återstår att se
Förresten jag tror att jag har genomgått en personlighets förändring
Jag hittar inte riktigt igen mig själv
Den där skrattande och genomglada personen är borta
Den här veckan ska jag leta rätt på henne
Därmed bast