Allt eller inget kvinnan

Hon är definitivt här nu
Den där allt eller inget kvinnan som bor inom mig
Förstår inte hur det kunde bli så här?
Jag hade ju lärt mig att ta dagen som den kommer och inte låta mig dras med i allt som jag vill
 
Jag älskar verkligen den personen
Det finns så mycket energi i henne
Hon vet att hon inte borde gör så här men ändå så blir det bara så
 
Den kvinnan är jag
Jag mår om man ser tillbaks till sista året oförskämt bra i mina mått mätt
När jag mår så här bra så vill jag utan att tänka
Jag skulle behöva göra av med en del energi så att tempot saktas ner
Alla gläds så klart med mig även doktorerna och jag vill gärna ta upp samtalet om att arbetspröva igen
Då kommer doktorns pekfinger och han har en lång föreläsning om att så här kommer det inte att bli jämt
Sjukdomen går i skov och just nu har jag en lång period av bättre dagar
Jag tycker han är tråkig men lyssnar fast med ett öra
 
I mitt huvud har jag den här veckan startat planeringen av två större händelser som ska ske under det första halvåret
Den första är att min sambo fyller jämna år
Vi brukar åka bort sådana gånger men den här gången har han valt att fira med ett kalas i vår takvåning
Ska så klart bli jättekul men det behövs en del planering
Den andra händelsen är en av de största i mitt
Än så länge berättar jag inget mer men det ska bli hur mysigt som helst att genomföra den
 
När jag skulle skriva det här inlägget fick jag fundera på vad som hänt
Min målarkurs startade förra veckan
Vi har en ny lärare
Den tidigare som också var en god vän somnade ju in i våras
Det kändes så konstigt att hon inte var med och jag hade svårt att få inspiration
På kvällen tänkte jag att nu hoppar jag av men se det ska jag inte
Jag gav mig själv tid att bara vara denna gång
Nästa gång ska det bli måla av
 
Jag har också passat på att hälsa på hemma hos den yngste sonen och hans flickvän som flyttat in i sin nya lägenhet
Förr när jag hälsade på honom var det aldrig fråga om att fika
Gissa nu då?
Hon har köpt kaffebryggare och en av hennes favoritsysselsättningar att baka
Snacka om gott fikabröd
Den här gången blev det philadelfiakaka med citronsmak
Mums
 
I söndags följde vi med Livia till hennes gymnastikträning
Det var ett tag sedan jag orkade delta i barnbarnens aktiviteter
Alltså jag gymnastiserade inte utan satt på läktaren
Så mysigt att bara vara
 
I går var det datadag då jag och Cecilia bokade Caitlins resa till Sverige
Jag var moraliskt stöd
Ska man hitta det billigast och bästa alternativet får man ta sina timmar och leta mellan flygbolag och avgångar
Om det bara vore flyg så skulle det vara lätt som en plätt men det ska fogas ihop med anslutningar hit och dit
Nu är hon på väg på papperet
Jag längtar redan tills Cecilia kliver av tåget med henne
 
i dag var jag tvungen att göra av med pengar
Apoteket väntade på mig
En jättetråkig utgift som gräver hål i kassan
Jag hade promenaerat ner till stan påklädd för kyla med kängor och täckbyxor
Jag tyckte lite synd om mig när jag varit på apoteket så trots klädsel gick jag på rea
Det blev tre reaplagg men man behövde bara betala för två
 
Det här inlägget är bildlöst
Så ni får inte se vad jag köpt den här gången
Jag har en skitdålig mobilkamera och systemkameran jag fick av sambon har jag inte lärt mig än
Just kameran är en sak som jag skulle vilja lära mig men tiden räcker inte till
 
Eller gör den det?
Får nog börja prioritera
Känner mig som det som riktiga pensionärer säger: Tiden räcker aldrig till
De har rätt det kan jag skriva under på
 
#1 - - Mickis:

jag vill ju inte vara den som kommer med pekfingret MEN läkaren har ju rätt... Jag vet hur det är.. Periodvis vill man verkligen känna sig behövd att man utför ngt vettigt att man kan äga o känna jag ska till jobbet.... Denna värld har blivit jobbfixerad.. Man är sitt jobb... Du har ju jobbat inom skolan... Du kanske skulle kunna vara tillhjälp vid läxläsning. Jag vet att det på platsbanken häromkring så söker man en person för hjälp vid läxläsning.. Sådana annonser har jag ett ofta.. Stekande vore lagom jobbigt o du fick hjälpa ngn o använda dina kunskaper???

Vad roligt attyngste sonen o Co börjad bjuda på fika :-)
Kan tänka mig att sånt blir roligare att göra när man är 2 :-)

Dotterns "kodnamn Ibiza" verkar ha blivit inspirerad av min dotters kokkunskap o han skulle vilka att han o Hon bjuder hem hans mamma på mat o vi kan bjuda hem dina föräldrar oxå någon kväll det hade varit jättekul hade han sagt i söndags :-D
Allt sånt Örbäck roligare när man är 2 :-)

Ha en fin dag!
Kram ❤️

#2 - - cathrin:

Lisbeth, jag vet inte vad som hänt men det är så svårt att komma in på din blogg numera. Sidan bara försvinner och ersätts av något annat. Mystiskt.

Kul att höra att du är så pigg nu men vill ändå höja en varningens finger att du inte ska ta ut dig med för mycket. Fast du känner väl bäst själv vad du orkar med. Så ta vara på livet men ta hand om din hälsa med! Kram