Ett nytt och nästan blankt år

Vilka fina veckor jag haft
Julen och nyåret blev precis som det alltid är
Dagar och kvällar som fylldes av skratt, värme och umgänge med mina nära och kära
Jag älskar när vi är samlade
 
De flesta år har jag känt en melankoli över att julen är över för det året
I år har den känslan inte infunnits sig
Jag har kommit till insikt med mycket som jag behöver ändra
Jag gjorde en återblick på året som varit
Det har varit ett tufft sjukdomsår och när jag summerar har jag svårt att förstå att jag orkade med
 
I stället för att tro och gå och vänta på att det ska braka lös tar jag en ny väg
På papperet har jag sjukdomar som aldrig blir bättre men det ska inte hindra mig
Det här året ska jag strunta i dem
Jag har fått många bra lindrande mediciner som jag inte använt så mycket
Jag har varit negativ till tabletter och valt att hoppa över dem fast de kan ge lindring för stunden
Nu knaprar jag på för fullt
Visst kan det kännas lite dimmigt ibland men vad gör det när de onda håller sig borta
Bara jag tänker på min nya strategi blir jag varm om hjärtat
 
Jag har alltid velat mycket och velat vara med på allt
Besvikelsen att inte kunna har fått mig att sjunka lite då och då
Nu ska jag ta dagen mer som den kommer
Jag ska bli bättre på att se det lilla och känna glädje över att jag kan delta
Jag ska lära mig att jag inte kan göra allt som andra kan men vad gör det
Jag ska lyssna och glädjas ändå mer åt vad andra gör
 
Jag ska blogga utan att bry mig om att jag kan få ruskiga kommentarer
Det är min blogg och efter det här uppehållet kan ingen stoppa mig
Jag polisanmälde och är glad för det
Det blev ingen förundersökning för det var för lite att gå på
Huvudsaken var att jag anmälde och jag hoppas att ni slipper vara med om det jag var
Jag ska börja den fjärde terminen av målarkursen trots att finmotoriken sviker
Det går att måla ändå och det behöver inte se ut som det gjorde förr
 
Nu ska jag gå in i nya perioden med ett hem fyllt av tulpaner
Jag älskar dem och de kan aldrig bli för många
 
 
 
 
 
#1 - - Cici:

Jag kan inte annat än önska dig lycka till! Både när det gäller din hälsa och din blogg. Allt gott till dig!

#2 - - Mickis:

Låter som ni haft en helt underbar jul o nyårshelg :-)
Är så glad för er skull ❤️

Tycker att det låter förnuftigt av dig att ta den hjälp i medicinväg som du kan få för att ska ett så bra liv som möjligt :-)
Håller tummarna att detta ska hjälpa dig att må lite bättre ❤️

Du har iaf rätt inställning och det kommer man långt med ❤️
Stor kram

#3 - - Gunilla:

Det låter som du är redo för ett bra år !! God fortsättning !

#4 - - Beppan:

Tulpaner, målning, medicin som
hjälper - det ljusnar!!!
Kram