Min nya pojvän John

Jag har skaffat mig en ny pojkvän
Han flyttade in här för en vecka sedan
Han är det bästa som hänt mig på länge
Han heter John i förnamn och Blund i efternamn
Min sambo Janne är inte minsta svartsjuk på honom
 
Min energi som jag berättade om förra inlägget har gett positiv effekt
Tänk så många nätter jag gjort annat än att sova
Datorn har varit min vän tillsammans med Storytel som jag lyssnar på i telefonen
Nu helt plötsligt sover jag som en stock
Jag lägger mig tidigt och vaknar vid 10 tiden på morgonen
Jag sträcker ut mig som en katt och går upp och brygger kaffe som jag tar med mig tillbaks till sängen
Där ligger jag och bara finns ytterligare en timme
 
Det är då jag kommer på att snart börjar Hem till gården
Full fart in i duchen
Bänkar mig i soffan och slår på tv:n
 
Det är så härligt att mitt i mitt eget race kan jag koppla av och njuta av att göra ingenting
Efter 12.30 är det dags att stoppa i sig lunch
Jag gör som jag vill och njuter av det
Just nu är det ett gäng semlor som stillar min hunger varje dag
Älskar att inte ställa kravet på mig själv att vara nyttig
Det har jag gjort så många år
Löjligt men sant det känns lite dekadant
 
I dag ringde jag och gjorde slut med min frissa som skulle ersätta den som jag haft tidigare och varit
supernöjd med
Hon hann klippa mig en gång men då klippte jag om mig själv när jag kom hem
Jag känner mig stolt över att kunna ställa krav inte bara på frissor utan även annat i livet
Tidigare tänkte jag alltid att jag ger det en chans till det blir säkert bättre då
Det blev det sällan
I stället för att sörja min gamla frissa ska jag förfölja henne
Hon har flyttat till ett litet samhälle i norra Sverige
Just där av alla ställen bor min mamma och pappa
Jag får förena nöjet med att besöka mina föräldrar och klippa mig hos henne
 
En ny mycket starkare Lisbeth börjar träda fram
Hon fanns där för många år sedan men sjukdomen vingklippte henne
Nu är vingarna på väg att växa ut
 
I morgon ska jag ta fram målningen som jag började med för två veckor sedan på målarkursen
Jag ska gå min egen väg och måla som jag alltid gör
Jag kan inte måla av saker helt och hållet
Jag måste fylla bilden med det jag står för
Blir "målarfröken"arg får hon bli det
Jag har ju själv varit en arg fröken av och till i livet så blir det så, så blir det så
Småfnittrar när jag tänker på vad hon ska säga
 
Jag känner hur busigheten bubblar i mig
Jag bara älskar att vara busig
 
 
 
 
#1 - - mickis:

Haha har du gjort slut med frissan äter semlor o har nattliga möten m john blund haha vilken REVOLT du gör :-)
Bra!!!

Jag är sugen på att äta en semla, har inte blivit en enda än i år....

Ha en fin dag!
Kram 💜

#2 - - Stina´s Bucket:

Vad glad jag blir när jag läser ditt inlägg.
Kram Stina

#3 - - Beppan:

Vilken energi! Så härlig läsning!!!
Och smittsamt är det också..... :-)