Ett stort skutt i tiden

Sist jag skrev ett riktigt inlägg i bloggen var den 15 februar
 
Jag, Lisbeth, har varit mitt i det riktiga livet
Veckorna har varit fyllda av händelser som pendlat mellan skratt och gråt
Jag har insett att jag glömt bort hur det är att leva
När jag ser tillbaks de sista 7 åren så har jag funnits där i livet men inte levt mer än några dagar möjligen en vecka i taget
 
Allt började med att jag i november tog influensa sprutan
Två veckor efter det hände något i kroppen
Styrkan och viljan att livslusten slog till med full kraft
Inte så där över en natt men jag kan till hundra procent säga att i början av december kom tron på att jag skulle få känna mig delaktig i livet tillbaks
 
Något pirrade i bröstkorgen
I dag kan jag sätta namn på de.
Det var livsglädjen som återvände
Jag kände mig stark och odödlig
Jag identifierade en känsla som jag förstod var lycka
Det finns absolut inga belägg för att det var sprutan som gjorde det men den höjer immunförsvaret så visst tackar jag och väljer att tro att den gjort sitt till
Mina tankar har börjat förändras.
 
 
Jag tänker inte längre tanken att det här är bara tillfälligt
Jag njuter av att känna mig som den Lisbeth som fanns för många år sedan
 
Då säger domedagsprofeterna: Ja visst så är det nu men...........
Jag bryr mig inte om dem
Jag har mina sjukdomar och kommer alltid att leva med dem men nu bestämmer jag på ett mer kraftfullt sätt
Jag är så mycket i mål som jag kan
Jag är så stolt att jag gått den här matchen och skulle jag bli tvungen att strida igen strida igen så vet jag att det går att besegra de dagar som är sämre
 
Allt det här har inneburit att jag haft en helt underbar tid
Som jag skrivit tidigare så var julen en enda stor lycka
När sedan min mamma ringde och berättade att hon skulle operera hjärtat svajade det
Jag grät men jag grät för jag var ledsen
Jag grät inte på samma sätt som jag gjort under min sjukdom
Jag grät på samma sätt som er andra
 
Mitt i mina tårar bestämde sig min sambo för att ha 60-års kalas
Hjälp!
Hur skulle jag klara planeringen av det?
Det gick bra och jag är tacksam för att jag hade något praktiskt att sätta tänderna
 
Så kom Caitlin min barnbarn från England och min oro för mamma lindrades när jag fick vara med henne och uppleva och leka
Jag älskar att leka
Hon älskar snö och som tur var så fanns det snö kvar
Det blev pulksåkning och skidor för hela slanten
 
 
 
 
Veckan med henne avbröts och jag åkte till pappa för att finnas med när mamma gick sin match
De här dagarna tog inte bara energi. De fick mig att komma närmare min pappa och min syster
Jag lärde mig något nytt som borde vara självklart.
När man är så rädd och orolig som man bara kan bli kan man hämta energi genom att vara utomhus
Jag vet det men har varit dålig på att göra så.
Nu ska jag inte glömma bort det igen
Har jag gjort så i livet? Nej det är sällan
Jag gick långa promenader där det inte var sus och dus
 
 
 
Det är svårt att beskriva känslan när allt lättar
Operationen gick jättebra och trots att hon har en lång väg tillbaks finns det framtidstro
 
 
Jag tyckte att jag kände mina föräldrar men det gjorde jag inte riktigt
Min mamma är min idol nu
Vilken vilja vilken kämpaglöd hon har
Jag ser helt andra sidor nu och jag är så tacksam
 
Mamma kom hem från sjukhuset och jag tog en förmiddag i stan
Jag hade sådan tur att min frissa som klippt mig här i stan och nu har flyttat till orten där de bor gick in och arbetade extra för att klippa mig
 
 
Jag kommer aldrig att släppa henne
Det blir till att åka 30 mil när det dags igen
Har förresten redan bestämt det med henne
 
Sen var det dags att sätta sig på tåget hem
Jag behövdes här hemma i sista planeringen av 60-års festen
Jag lejde in Jannes och mina döttrar för att stötta mig och ta över
Utan dessa stjärnor hade aldrig gått för mitt i finliret hände nästa sak
 
Det var då jag fick meddelandet från min syster om att de inte kunde komma på festen
Morgonen efter ringde jag och kollade vad som hänt
Då var det pappas tur.
Hade hade akut lagts in på sjukhuset
Med mamma ensam hemma opererad och pappa sjukhus trodde jag aldrig att jag skulle hålla ihop
 
Där satt jag med sjuka föräldrar och en 60-årsfest
Trots allt blev det en lyckad fest
 
 
 
 
 
Jag skrev att mamma är min idol
Pappa sällar sig till skaran
Han är också opererad men gick till tvättstugan direkt när han kom hem
Jag tänker bli som mamma och pappa
Trots alla mina tankar så är jag också tacksam för att min syster har funnits där för dem
Vill ni se henne på bild så finns hon i spegeln på kortet av mamma och pappa
Det är ju trots allt det som gjort att mina dagar har kunnat gå vidare

I dag har jag sett året första regnbåge
 
 
Tanken kom att jag skulle springa allt vad jag kunde för att hitta slutet på den och gräva upp skatten
Jag sprang aldrig för jag har den största och mest värdefulla skatten som finns
Jag har min älskade familj
 
I mig har det länge bubblat en hemlighet
Jag har nästa projekt på gång
I maj ska Janne och jag gifta oss
Jag får säga som dansorkestern Black Jack: Inget kan stoppa oss nu
Jag är så lycklig
 
 
 
 
#1 - - mickis :

Men vad roligt!
Grattis till giftermålet!

Vilken livslust du har fått vilken gnista :-)
Underbart!
Vad jobbigt med din mamma... Hoppas hon mår bra snart ❤
Det måste vara höjden av otur när även pappa blir sjuk...
Skönt att det för dem båda går åt rätt håll:-)

Ibland är det bra att ha många bollar i luften så attan inte hinner grubbla :-)
Håller tummar och tår att energin blir kvar hos dig nu ❤
Kram ❤❤❤

#2 - - Cici:

Ett inlägg som man blir riktigt lycklig av att läsa, alla operationer till trots. Hoppas att dina föräldrar nu hämtar sig och att ni får leva tillsammans i många år framöver.

Så spännande med ett bröllop till våren! Grattis till er båda!

#3 - - Polär Marielle:

Vilket inlägg!
Så mycket positivt.
Och det är du verkligen värd!
Många kramar från Marielle!