Att ta en sak i taget och slutföra den

Aj aj vad svårt det kan vara
I perioder tappar jag helt förmågan till att koncentrera mig
Det liksom bara inte fungerar
Jag försöker hitta skäl till varför det blir så men det finns inget svar
Är jag stressad? Nej
Har jag för mycket att göra? Nej
Tycker jag inte inte det är roligt att göra de saker som bjuds? Njaaaa
Det sista är nog det som stämmer bäst men ändå inte
 
Jag går från sak till sak och pysslar med det en stund sen iväg till nästa
Den här veckan måste jag ta mig i kragen
 
Mitt i målande så har jag ett behov av att pyssla till det
Livia delar mitt intresse
I veckan startade vi ett projekt som hon leder och jag hjälper till
Det ska bli en tavla
 
Så här långt har inte vi  kommit men det blir ett resultat innan jul
Mina ideer får jag från gruppen Återbruka på Facebook
Kan rekomendera den ifall du gillar att tillverka egen heminredning men inte har så stort tålamod
 
Jag har sedan jag skrev sist gått 620 trappsteg
Låren och ändan värker inte lika mycket nu
 
Så kom då helgen
En helg inte som alla andra
Plötsligt händer det som inte får hända
Vi vet att det kan ske men skulle bli tokiga om vi gick och tänkte på det hela tiden
Att leva är att utsätta sig för risker av olika slag
Många ändrade sin profilbild på Facebook i de franska färgerna
Jag gjorde inte det
Är jag en sämre människa för det?
På lördagskvällen tände jag ett ljus för alla människor som blivit drabbade
Jag gjorde det för att jag vill inte för att jag borde
 
 
Man ska gör det som känns rätt inte det andra tycker man ska göra
 
Under tiden ljuset brann tittade jag och Janne på Kalle Moreaus med mera
 
 
 
När det spelades in satt vi i publiken och hade varit gifta i ett dygn
Kändes magiskt och jag tänkte tillbaks på de underbara dagar vi hade i Orsa
 
När jag klev upp i morse snöade det
Oj vad jag längtat efter snön
Tyvärr blev det inte långvarigt och i eftermiddag fanns inte mycket kvar
 
 
Dags att koncentrera sig och laga lite mat
Janne är borta hela dagen med fotoklubben
Rätt bra för då kan jag äta precis vad jag vill och någon av det rätter som han vägrar äta
 
 
#1 - - Leva-Kerstin:

Hej
Kanske hör det till våra ojämna stämningstillstånd för sådana där dagar har jag också. Springer runt från ställe till ställe från sak till sak, pustar och gnäller för mig själv. Gör hela tiden men inget blir liksom till, känner mig väldigt missnöjd.
Det går över, allt går över. Om inte idag så kanske nästa dag.
Kram

#2 - - mickis:

Den tavlan du & Livia gör blir ju GÖRFIN! Så mysigt att pyssla tillsammans :-)

Vad blev det för god mat till dig då?

Vi streamade oxå Moraeus mfl. Gillar verkligen Carl Einar Häckner. Han är så oförskämd på ngt sätt, rolig & duktig :-)
Sen har ju Molly en underbar röst :-)
Tänk att ni har sett det live!

Ja det är fruktansvärt det som hänt i Paris... Världen har blivit hatisk & hemsk..

Kram

#3 - - Soldansaren:

Jag ändrade inte heller profilbild på Facebook. Tror inte att det är det som är det viktiga. Det är ju så lätt att göra några knapptryckningar.
Hade missat att ni gift er. Grattis!
Blev ledsen när jag läste att du inte kan läsa böcker längre. Det är ju något som är väldigt viktigt för mig, läsandet. Nu kan jag inte heller läsa riktigt lika mycket som förr eftersom jag har problem med ögonen och de perioder jag inte orkar läsa alls är tuffa Men som tur är finns ju ljudböcker.
Ha en god onsdag!